پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

داعش در عراق نقش منافقين در ايران را ايفا مي‌كند

داعش در عراق نقش منافقين در ايران را ايفا مي‌كند
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ا اشاره به جنايات داعش در عراق و سوريه، نقش آنها را همانند منافقين در ايران برشمرد و گفت: امروز داعش در عراق، نقشي را ايفا مي‌كند كه منافقين در ايران داشتند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسليمن سيد علي قاضي عسكر در ويژه برنامه «سالروز شهادت آيت الله بهشتي و ۷۲ تن از ياران وفادارش» كه با حضور جمعي از مسئولين لشكري و كشوري استان خراسان رضوي در محل رواق بزرگ امام خميني حرم مطهر حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا (ع) برگزار شد، با اشاره به جنايات داعش در عراق و سوريه، نقش آنها را همانند منافقين در ايران برشمرد و اظهار داشت: منافقين بسياري از مردم و شخصيت‌هاي برجسته ايران اسلامي را به شهادت رساندند و سپس براي تجزيه كشور تلاش كردند. اين همان كاري بوده كه گروهك داعش در عراق و سوريه در حال انجام است.

وي ادامه داد: منافقين پس از اينكه مشاهده كردند ملت با امام خميني (ره) و انقلاب همراه هستند، ترور مردم عادي را در كوچه و بازار آغاز و سپس براي حذف مهره‌هاي اصلي و مورد اعتماد امام (ره) تلاش كردند.

عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، ترورهاي منافقين را به دو دسته ترور شخصيت و ترور فيزيكي افراد تقسيم بندي كرد و اذعان داشت: منافقين قبل از هفتم تير ابتدا تلاش كردند آيت الله هاشمي رفسنجاني را به شهادت برسانند، سپس در مسجد ابوذر تهران نقشه ترور مقام معظم رهبري را كشيدند كه خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي- اين ذخيره‌اي الهي - را براي اين ملت مسلمان ايران حفظ كرد.

وي هوشياري رهبري و در صحنه بودن مردم را عامل نجات كشور از فتنه منافقين دانست و عنوان كرد: استكبار، هشت سال جنگ را به اين كشور تحميل كرد و سپس توطئه منافقين را به راه انداخت، اما چون مردم همراه رهبري بودند نتواست كوچكترين آسيبي به اين كشور برساند.

سرپرست حجاج ايراني گفت: امروز وظيفه ما اين است كه قدر اين نظام و خون‌هايي كه پاي آن ريخته شده را بدانيم؛ قطعا اگر رهبري امام راحل و مقام معظم رهبري نبود، معلوم نبود چه بر سر اين انقلاب و كشور مي‌آمد. ببينيد چه بر سر انقلاب مصر آمد و ببينيد چه روزگاري امروز كشور عراق دارد.

وقايع دوران انقلاب، چراغ راه آينده كشور است

نماينده مقام معظم رهبري در امور حج و زيارت در بخش ديگري از سخنان خود به وقايع پيش از انقلاب اسلامي اشاره و ابراز داشت: انقلاب اسلامي با عنايت پرودگار متعال، رهبري حضرت امام خميني (ره) و حضور ملت حزب الله به پيروزي رسيده و تمام معادلات استكبار جهاني را بهم ريخته است.

وي با بيان اينكه «در واقع دوران انقلاب، چراغ راه آينده كشور است» خاطر نشان كرد: در طول اين ۳۵ سالي كه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد استكبار تلاش كرد با استفاده از سلاح نظامي و جنگ نرم مانع نفوذ ايران در كشورهاي جهان و باعث نابودي انقلاب اسلامي شود، اما اين نيات شوم با بصيرت مردم و رهبري مرجعيت ناكام ماند و هم‌اكنون انقلاب با قدرت بيشتري به راه خود ادامه مي‌دهد.

وي با اشاره به اين موضوع كه «قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، گروه‌هاي مختلفي بر عليه رژيم شاهنشاهي مبارزه مي‌كردند، اما اين گروه‌ها از نظر ايدئولوژي و فكري با هم اختلاف داشتند»، افزود: قبل از انقلاب، گروه‌هاي چپ گرايي وجود داشتند كه بر عليه رژيم شاهنشاهي فعاليت مي‌كردند. اما چون به اسلام معتقد نبوده، به بلوك شرق وابستگي داشته و پيروي نيات قدرت طلبانه‌اي بودند، از جايگاهي ميان توده‌هاي مردم برخوردار نبودند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درباره گروهك منافقين گفت: گروهك تروريستي منافقين كه با نام مجاهدين خلق پيش از انقلاب فعاليت مي‌كرد، گرچه ظاهر اسلامي داشت اما داراي باطني لائيك و قدرت طلبانه بود كه خيلي زود براي مردم روشن شد.

آقاي قاضي عسكر، حركت روحانيت را سرآمد جنبش‌هاي پيش از انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: جنبش روحانيت كه از سال ۱۳۴۰ به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كرد، از حمايت مردم مسلمان ايران برخوردار بود. اين جنبش با رهبريت امام خميني (ره) برنامه‌ريزي و راهبري حقيقي انقلاب اسلامي را قبل از پيروزي و بعد از آن برعهده داشت.

وي متذكر شد: پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، گروه‌هاي مختلف از ترس حذف و به حاشيه رفتن چاره‌اي جز همراهي با مردم و سر دادن شعارهاي انقلابي اسلامي نداشتند اما با گذشت زمان چهره حقيقي خود را نشان دادند.

او گفت: پس از انقلاب اسلامي، حوادث مهمي در اين كشور اتفاق افتاد و استكبار در پوشش گروه‌هاي مختلفي، ترور شخصيت‌هاي برجسته اين كشور را آغاز كرد و ابتدا آيت الله مطهري_ اين عالم فرزانه و امين امام خميني (ره) _ را كه بدون شك مي‌توانست يكي از مراجع برجسته شيعه باشد؛ را به شهادت رساند.

وي در ادامه سخنان خود از جرياناتي نام برد كه تاب همراهي مردم را نداشته و از انقلاب جا مانده‌اند.

آقاي قاضي عسكر گفت: در ابتداي انقلاب اسلامي به دليل اينكه حزب مهندس بازرگان، تنها حزب داراي سازماندهي در كشور بود دولت را در اختيار گرفت اما به دليل وجود افكار ليبرالي از حركت مردم جا ماند؛ از سوي ديگر جريانات چپ‌گرا نيز به دليل عدم اعتقاد به اسلام از همان ابتدا در ميان مردم جايگاهي نداشته و حذف شدند. منافقين نيز كه تشنه قدرت بودند به كشتار و جنايت زدند.

شهيد بهشتي از مظلوم‌ترين افراد انقلاب بود

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه شهيد بهشتي از مظلوم‌ترين افراد انقلاب بود، خاطر نشان كرد: منافقين پيش از ترور اين عالم بزرگوار، ابتدا ايشان را ترور شخصيت كردند؛ بطوريكه امام خميني (ره) فرمودند «آنچيزي كه بيشتر از شهادت ايشان مرا ناراحت مي‌كند، مظلوميت آقاي بهشتي است».

وي درباره نحوه شهادت شهيد بهشتي گفت: فردي از منافقين به نام «كلاهي» بمبي را در ميز شهيد بهشتي جاسازي مي‌كند. اين بمب به اندازه‌اي قدرتمند بوده كه سقف ساختمان حزب جمهوري اسلامي را فرو ريخته و بسياري نمايندگان مجلس، وزيران و شخصيت‌هاي برجسته كشوري را به شهادت مي‌رساند.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه با اشاره به فضائل اخلاقي شهيد بهشتي ابراز داشت: ايشان فردي فقيه، هوشمند، سياست‌مدار، عالم، برنامه ريز و مؤمن بودند كه در نگارش قانون اساسي جمهوري اسلامي نقشي مهم را ايفا كردند.

آقاي قاضي عسكر در پايان با اشاره بر اينكه رمز پيروزي ملت ايران، وحدت و اطاعت از رهبري است، متذكر شد: اگر مي‌خواهيم آسيبي به كشور نرسد بايد تابع رهبري باشيم، وحدت را حفظ كنيم، براي مردم كار كنيم و مردم را با بصيرت در صحنه نگاه داريم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.