پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ايراني:

روزه عبادتي بسيار جامع و شگرف است

روزه عبادتي بسيار جامع و شگرف است
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني طي سخناني در جمع نماز گزاران حج و زيارت به تشريح بركات ماه مبارك رمضان پرداخت و روزه را عبادتي بسيار شگرف و جامع با آثار فراوان فردي و اجتماعي دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر كه روز دوشنبه در مراسم تواصي بحق سخن مي‌گفت با عرض تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان به روايتي از معصوم (ع) استناد كرد و اظهار داشت: خداوند روزه را ازآْن خود مي‌داند و پاداش آن نيز از جانب خداوند به روزه دار عطا مي‌شود.

وي افزود: بر اساس روايات اسلامي خداوند با فرمان روزه داري بندگان را آزمايش مي‌كند و اخلاص را در وجودشان نهادينه مي‌سازد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: يكي از آزمونهاي ما اين است كه مشخص شود در برابر فرامين خداوند تاچه حد تسليم هستيم اولياي خدا از اين آزمون‌ها نهايت استفاده را دارند و براي آنها گرما، سرما، و كوتاه يا بلند بودن روز مطرح نيست اولياي خدا اين كه مورد عنايت خدا قرار مي‌گيرند را برترين نعمت مي‌دانند.

وي افزود: خداوند در ماه مبارك رمضان درهاي رحمت خود را بر روي همه مي‌گشايد و اين براي مقربان درگاه ربوبي بسيار لذت بخش است چراكه خداوند نظر ويژه به روزه داران دارد.

سرپرست حجاج ايراني آرامش روحي و رواني را يكي از ويژگي‌هاي ماه مبارك رمضان دانست و افزود: خداوند به سبب روزه، آرامش خاطر توام با تعالي معنوي را به انسان روزه دار عنايت مي‌كند.

بركات روزه نصيب همه افراد و اقشار جامعه اعم از غني و فقير مي‌شود ليكن روزه براي افراد ثروتمند اين فايده را دارد كه شرايط سخت فقرا را درك مي‌كنند و حس نوع دوستي در انان ايجاد و تقويت شود.

وي افزود: يكي ديگر از دستاوردهاي روزه داري اين است كه انسان با تحمل سختي، به ياد تشنگي و گرسنگي روز قيامت مي‌افتد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت انس با خدا، قرآن، دعا و مردم را از جمله آثار و بركات ماه مبارك رمضان دانست و اظهار داشت: انس با قرآن در ماه مبارك و تلاوت آيات الهي بركات و نعمات فراواني به همراه دارد.

دعاهاي سحر و ابو حمزه ثمالي و دعاهاي روزانه كه در كوتاه‌ترين جملات، بزرگترين و والاترين معاني را در خود دارد روح انسان را متحول مي‌كند.

آقاي قاضي عسكر، انس با مردم و پرهيز از بي تفاوتي در برابر مشكلات آنان را از جمله بركات روزه داري دانست و گفت با انفاق، تقسيم شادي‌ها با مردم و اطعام روزه داران، انسان روزه دار حس نوع دوستي را در خود تقويت مي‌كند.

وي در پايان به نمازگزاران توصيه كرد از شبهاي قدر و هر لحظه ماه مبارك رمضان كه عيد اوليا ي خدا است بهره گيري نمايند زيرا خداوند در اين ماه بركات و عنايات خود را به روزه داران عنايت مي‌كند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.