پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج در همایش کارگزاران زیارتی استان تهران عنوان کرد:

کارگزاران زیارتی سرمایه کارآمد و تأثیرگذار حج و زیارت

کارگزاران زیارتی سرمایه کارآمد و تأثیرگذار حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش کارگزاران زیارتی استان تهران، کارگزاران زیارتی را سرمایه کارآمد مجموعه حج و زیارت کشور دانست که تجربه و نقطه نظرات آنان در تصمیم گیری ها و جهت گیری های سازمان حج مؤثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی در همایش کارگزاران زیارتی استان تهران که عصر چهارشنبه برگزار شد کارگزاران زیارتی را سرمایه های کارآمد مجموعه حج وزیارت دانست و گفت: تلاش ما این است مبنای جهت گیری های سازمان حج و زیارت بر اساس اقدامات کارشناسی شده باشد و در این راستا در جلساتی که بصورت هفتگی با کارگزاران زیارتی خواهیم داشت از نقطه نظرات آنان در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و بهبود خدمات به زائران بهره خواهیم برد.

وی افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب، «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، با تأکید نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت کارگروهی در سازمان حج تشکیل شد تا مصادیق تجلی این چهار کلیدواژه در حوزه حج و زیارت و خدمت به حجاج و زائران شناسایی و راهکارهای دستیابی به آن تبیین شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به جنس کار حج و زیارت، لباس خدمت در سازمان حج ، لباس ریاست نیست بلکه لباس خادمی زائران است و با این لباس است که می توانیم به مدیریت جهادی دست یابیم، لباسی که مبرا از نگاه دنیوی و علاقه به ظواهر مادی است.

اوحدی با اشاره به  انجام 14 سفر استانی و دیدار با کارگزاران زیارتی استان ها اظهار داشت: بگونه ای برنامه ریزی کردیم که در سفرهای استانی با مجموعه کارگزاران، مدیران کاروان ها و خادمان زوار دیدار و گفتگو داشته باشیم تا هم آن عزیزان با برنامه ها و طرح های سازمان آشنا شوند و هم ما در سازمان حج و زیارت بتوانیم از نقطه نظرات کارشناسی و تجربیات ارزشمند آنان بهره مند شویم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پرونده اعزام های عمره بسته شده است، اعلام کرد: در عملیات عمره جاری 807 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند و موضوع افزایش تعداد زائران ایرانی در عملیات عمره آتی را دنبال می کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اتفاقات اخیر در عراق گفت: امیدواریم به برکت فتوای مراجع عظام تقلید ریشه جریان بعثی و تکفیری داعش درعراق و منطقه خشکیده شود.

سعید اوحدی در خاتمه گفت: آمادگی داریم در اجرای امور مختلف سازمان حج و زیارت از توانمندی و ظرفیت های کارگزاران زیارتی که هم دغدغه خدمت به زائران و هم صلاحیت و تجربه کار را دارند، استفاده کنیم.

در ابتدای این مراسم احمدیان مدیرعامل شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان تهران گزارشی از فعالیت این شرکت ارائه داد و گفت: مجموعه کارگزاران زیارتی استان تهران شامل 519 کارگزار متشکل از افراد فرهیخته و مجرب است که 237 نفر از آنان دارای مدرک کارشناسی، 57 نفر از آنان دارای مدرک کارشناسی ارشد و 14 نفر از آنان دارای مدرک دکترا می باشند.

وی ضمن درخواست بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت فکری موجود در مجموعه کارگزاران زیارتی استان تهران در امور حج و زیارت ، بیان کرد: شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان تهران آمادگی دارد علاوه بر وظایف تعریف شده و محوله در برگزاری همایشها، رفع مشکلات زائران، در حوزه توسعه و تجهیز زیرساختهای رفاهی زائران و رفع نیازهای فرهنگی زائران با مجموعه حج و زیارت کشور همکاری کند.

در بخشی از این مراسم که در ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن برگزار شد، از علی فیضی نوجوان 8 ساله حافظ قرآن و نهج البلاغه فرزند یکی از کارگزاران زیارتی تجلیل به عمل آمد.

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش وجود فرزندانی این چنین را تجلی ارزشهای انقلاب اسلامی و انفجار نور انقلاب در بدنه جامعه و کشور دانست.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رحمانی مدیر حج و زیارت استان تهران ضمن خوشامدگویی به حاضران در همایش، گزارشی کوتاه از اقدامات اداره حج و زیارت استان تهران ارائه کرد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.