پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ايراني در ديدار با رئيس سازمان دانش آموزي عنوان كرد:

نقاط قوت و ضعف عمره دانش آموزي شناسايي شود

نقاط قوت و ضعف عمره دانش آموزي شناسايي شود
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت شناسايي ظرفيت‌هاي فراوان دانش آموزي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با توجه به بستر مناسبي كه براي عمره گزاران دانش آموز فراهم شده است مي‌توان نمايشگاهي از مجموعه آثار فرهنگي دانش آموزان از جمله دل نوشته ها، اشعار، سفرنامه‌ها آثار هنري و خاطرات آنان را تشكيل و به نمايش عموم گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، حميدرضا كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش به همراه مديران سازمان دانش آموزي كشور در ديدار با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني گزارشي از فعاليت‌هاي كاروان‌هاي عمره دانش آموزي و برنا مه‌هاي فرهنگي براي عمره گزاران دانش آموز را ارائه دادند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر در اين ديدار با استناد به روايتي از رسول گرامي اسلام (ص)، هدايت و مراقبت از جوانان را از مهمترين وظائف ديني اولياي آنان، علما، معلمان و مربيان دانست و با اشاره به دست آوردهاي سفر دانش آموزان به سرزمين وحي از عمره دانش آموزي و دانشجويي به عنوان بهترين خدمت فرهنگي در مدارس و دانشگاهها ياد كرد و اظهار داشت: عمره دانش آموزي درمقطع سالهاي آخر دبيرستان تاثير عميق روحي و معنوي در جوانان داشته است.

سرپرست حجاج ايراني به هدفمند كردن سهميه‌هاي عمره اشاره كرد و افزود: در صورتي كه سهميه‌هاي عمره دانش آموزي به جوانان نخبه ديني، علمي و فرهنگي اختصاص يابد هم حالت تشويق دارد و هم ثمرات و بركات روحي و اخلاقي براي افراد و جامعه خواهد داشت.

وي ساماندهي و برنامه ريزي مناسب براي عمره دانش آموزي را ضروري دانست و از مديران عمره دانش آموزي خواست با همكاري معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، برنامه‌هاي آموزشي و توجيهي مناسب عمره دانش اموزي را تدوين و اجرا كنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت شناسايي ظرفيت‌هاي فراوان دانش آموزي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با توجه به بستر مناسبي كه براي عمره گزاران دانش آموز فراهم شده است مي‌توان نمايشگاهي از مجموعه آثار فرهنگي دانش آموزان از جمله دل نوشته ها، اشعار، سفرنامه‌ها آثار هنري و خاطرات آنان را تشكيل و به نمايش عموم گذاشت.

وي سفر عمره دانش آموزي را فرصت مناسبي براي آموزش معارف ديني، احكام، عقايد، تاريخ اسلام و مهارت‌هاي زندگي و رفتاري به دانش آموزان عمره گزار دانست و افزود: هر چه براي افزايش معرفت و تربيت ديني نسل جوان سرمايه گزاري بشود به سود جوانان و جامعه اسلامي است.

وي از توليدات و انتشارات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در حوزه عمره و عتبات به عنوان منبعي جامع براي اموزش دانش آموزان و مربيان آنان ياد كرد و اظهار داشت: با سرمايه گزاري و برنامه ريزي بهتر مي‌توان دست آوردهاي بيشتر و بهتري از عمره دانش آموزي داشت.

آقاي قاضي عسكر، ايام عرفه را فرصت مناسبي براي گردهم ايي و تجمع عمره گزاران دانش آموز سالهاي قبل دانست و از مديران عمره دانش آموزي خواست براي ايام بعد از سفر عمره دانش آموزان در قالب جلسات ماهانه هر كاروان و يا تشكل‌هاي شهري و منطقه اي برنامه ريزي كنند تا حالت معنوي عمره گزاران تداوم و استمرار داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در پايان بر ضرورت آسيب شناسي عمره دانش آموزي در پايان هر دوره اعزام تاكيد كرد و گفت: با شناسايي نقاط ضعف و قوت براي هر چه بهتر برگزار شدن عمره دانش آموزي برنامه ريزي كنيد.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش نيز در اين ديدار گفت: عمره دانش آموزي گل سرسبد فعاليتهاي پرورشي است كه بسياري از دانش آموزان مشتاقانه در انتظار تشرف به اين سفر معنوي هستند.

كفاش با بيان اينكه اثرات تربيتي عمره در طول عمر دانش آموزان ماندگار و تعيين كننده است، ادامه داد: براي افزايش كيفيت عمره دانش آموزي دوره‌هاي آموزشي توجيهي قبل و حين اعزام برگزار مي‌گردد و ما نيز در حال ايجاد يك شبكه اجتماعي با عضويت تمامي معتمرين دانش آموز براي حفظ ارتباطات و دستاوردهاي اين برنامه تربيتي بزرگ هستيم.

رئيس سازمان دانش آموزي همچنين از تلاشها، حمايتها و هدايت‌هاي مدبرانه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت قدرداني كرد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.