پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دكتر احمدي‌نژاد در جلسه شوراي عالي حج تأكيد كرد:

اعتلاي بينش و آشنايي مردم با فلسفه حج لازمه اثرگذاري در محيط اجتماعي و سياسي

اعتلاي بينش و آشنايي مردم با فلسفه حج لازمه اثرگذاري در محيط اجتماعي و سياسي

رييس‌جمهور با بيان اينكه برگزاري مناسك حج در حد مطلوب و شايسته، نتيجه دلسوزي، عشق، تلاش شبانه‌روزي و پيگيري‌هاي مستمر مسئولين و دست‌اندركاران اين مراسم معنوي است، لازمه انجام اقدامات اثربخش و ماندگار در محيط سياسي و اجتماعي را اعتلاي بينش مردم و تبيين فلسفه حج دانست.

دكتر محمود احمدي‌نژاد (چهارشنبه شب) در جلسه شوراي عالي حج كه به رياست وي برگزار شد، با تقدير و تشكر از زحمات همه مسئولين و دست‌اندركاران برگزاري مراسم حج، بخصوص مسئولين سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري، اظهار داشت: مناسك حج تمتع، مراسم بسيار سخت و سنگيني است چرا كه با وجود انبوه جمعيت، انجام همه امور و نتيجه مطلوب گرفتن، نيازمند هماهنگي زياد و كار و تلاش فراوان است.

دكتر احمدي‌نژاد ضرورت اعتلاي دانش و بينش مردم را در خصوص فلسفه حج مورد تأكيد قرار داد و گفت: بايد در اين راستا برنامه‌ريزها و اقدامات بزرگي طراحي، تدوين و اجرايي شود.

رييس‌جمهور با تأكيد بر تلاش براي كاهش هزينه‌ها در برگزاري مناسك حج اظهار داشت: سهميه حج مردم را بايد تا حد امكان افزايش و هزينه‌هاي آنها را نيز كاهش داد. بايد در برگزاري مراسم، كرامت و سلامت مراسم حفظ شود و در عين حال، قوانين و مقررات رعايت گردد.

دكتر احمدي‌نژاد بر اجراي درست مناسك حج و برگزاري كامل اين مناسك تأكيد كرد و با اشاره به اهميت موضوع حج اظهار داشت: موضوع حج، موضوع جهان اسلام است و همه بايد به بهتر برگزار شدن آن كمك كنند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا جهت هر چه بهتر برگزار شدن مناسك حج، حداكثر كمك را داشته باشد چرا كه موضوع حج موضوع مشترك ملت‌هاي مسلمان است.

دكتر احمدي‌نژاد خطاب به دست‌اندركاران موسم حج تصريح كرد: كارهايي كه شما انجام مي‌دهيد بايد اثر ماندگار داشته باشد و من اميدوارم حسنات شما در دفتر امام عصر(عج) ثبت و ضبط شود چرا كه حج به طور مشخص محل تجلي امام عصر(عج) است.

در اين جلسه سياست‌گذاري در خصوص سهميه‌هاي حج تمتع مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد تا بر اساس مصوبه شوراي عالي حج در سال گذشته عمل شود.

امكان سرمايه‌گذاري جهت اجاره بلند مدت اقامتگاه در عربستان، اعزام معتمرين داراي سن 80 سال به بالا بدون نوبت، چگونگي تامين ارز حج عمره و عتبات، بررسي توسعه تشكيلات سازمان حج و زيارت و رسيدگي به وضعيت بازنشستگان، معافيت مالياتي دفاتر زيارتي از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.