پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

۹۳۲ زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می‌شوند

۹۳۲ زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی : امسال تعداد ۹۳۲ زائر از استان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

ابوالفضل نوفرستی ظهر چهارشنبه در شورای سیاست گذاری بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی، اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در بسیاری از موارد در کشور پیش قدم بودند.

وی افزود: خراسان جنوبی برای نخستین‌بار در کشور در سال‌های گذشته اقدام به تأسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، تشکیل خیران سلامت، و نوسازی و بازسازی مدارس کرد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال  932 زائر از استان به حج تمتع تشرف می‌یابند که در قالب هفت کاروان هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 750  نفر از استان به سفر معنوی حج تمتع اعزام شدند و امسال نیز برای نخستین‌بار در کاروان‌ها تنوع وجود دارد و برخی کاروان‌ها مدینه قبل هستند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال طرح محبت به اهل بیت(ع) در کاروان‌های زیارتی اجرا می‌شود به طوری که نماینده زائران مبلغی به عنوان طرح اکرام و محبت به اهل بیت(ع) جمع‌آوری می‌کند و به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تحویل می‌دهد.

نوفرستی افزود: خراسان جنوبی دارای بیشترین مسافت با کشور عراق را دارد و فاصله استان تا مرز مهران برابر با 2 هزار و 250 کیلومتر است.

وی تصریح کرد: برای هر کاروان اعزامی به حج تمتع 13 جلسه آموزشی برگزار می‌شود و در این جلسات افراد شرکت کننده با معارف حج تمتع و مناسک حج آشنا می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: هزینه‌های اضافی که در مراسم استقبال زائران هزینه می‌شود، با برنامه‌ریزی زائران، می‌توانند به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کنند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.