پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

غلامعلی زاهدی سرپرست حج و زیارت استان اصفهان

گزارش عملکرد حج و زیارت استان اصفهان به مناسبت هفته حج

گزارش عملکرد حج و زیارت استان اصفهان به مناسبت هفته حج
ضمن گرامیداشت هفته حج به استحضار هم استانیهای عزیز می رساند «اول لغایت هفتم ذی القعده » مصادف است با هفته حج که همه ساله با لطف خداوند و تلاش دست اندرکاران امور در سازمان حج وزیارت و سایر ارگانهای مرتبط با امر مقدس حج وزیارت اقدامات متنوعی انجام می گیرد که موجبات ایجاد جو عاطفی و معنوی در جامعه اسلامی ما می گردد و زمینه مناسب جهت اثرگذاری هر چه بیشتر مقوله حج در ذهن وفکر و باورهای عمیق اجتماعی فراهم می شود . در سال 91 نیز با تأسی به آرمانهای امام راحل ( ره) ومقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و سیاست های نظام مقدس جمهوری اسامی ایران در عرصه بین المللی حج با استفاده از توانمندیهای عوامل و کارگزاران امور زیارتی ، حج وزیارت استان اقدامات ذیل را انجام داده است:1-تشکیل ستاد هفته حج استان مشتکل از جمعی از کارگزاران امور زیارتی ومقامات دستگاه های استان شامل استانداری ، شهرداری ، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما .2-هماهنگی با استانداری جهت اطلاع رسانی مناسب اجرای برنامه های اجرائی هفته حج به سایر دستگاه های اجرائی استان و ابلاغ به دستگاه ها جهت درج شعار حج سال 91 ( حج ، عزت ، همبستگی و مسئولیت اسلامی ) در سربرگ نامه های اداری .

3-برپایی نمایشگاه ، تصویری و تبلیغی در محل دفترحج وزیارت استان و درمحل برگزاری همایش متمرکز زائرین حج سال جاری .4-هماهنگی لازم جهت حضور یکپارچه زائران درنماز جمعه در تاریخ 31/6/91.5-هماهنگی لازم با صداو سیما جهت پخش تیزرهای تلویزیونی در طول هفته حج .6-هماهنگی با شهرداری جهت پخش آیات و، روایات مربوط به حج و بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در رابطه با حج از تلویزیون های شهری مستقر درمیادین اصلی شهر اصفهان .7-برپائی ایستگاه های فرهنگی در میادین اصلی شهر اصفهان به همراه نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی .8-طرح سئوالات مربوط به حج و برگزاری مسابقه به صورت زیرنویس و یا طرح سئوال از طریق صداو سیمای مرکز استان و در نظر گرفتن جوایز ارزنده برای برندگان.9-شروع هفته حج با حضور مسئولین ستاد هفته حج استان ومدیران کاروان های حج سال جاری در گلستان شهداء و در کنار قبور شهدای حج .10- دیدار مدیران کاروان های حج با مسئوین استان ( استاندار و حضرت آیت ا... مظاهری و حضرت آیت ا... طباطبائی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهراصفهان ) . 11- دیدار دستیاران زن و معینه های کاروان های حج تمتع سال جاری با بانو مجتهده همایونی .12-دیدار مسئولین ستاد هفته حج و مدیران کاروانها با پیش کسوتان حج استان و خانواده شهدای حج و عتبات و خانواده مرحومین حج وزیارت . 13-همایش کارگزاران امور زیارتی استان در هتفه حج . 14-هماهنگی با سازمان تبلیغت اسلامی استان درخصوص تحویل CD آموزشی به سوی حقیقت و کتابهای آزموده ها و سیره معصومین (ع) جهت تبلیغ توسط ائمه جماعات تحت نظر آن سازمان در مساجد .

در رابطه با تعداد زائران حج سال جاری استان اصفهان به اطلاع می رساند:در سال 91 تعداد 7986 نفر زائر و همچنین تعداد 414 نفرعوامل اجرائی کاروانها در قالب تعداد 47 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و کلیه کاروان های استان مدینه قبل می باشند و درخصوص برنامه ها و تاریخ پرواز زائران وتوصیه های لازم انشاء ا... پس از تعیین قطعی پروازها مراتب از طریق همین سایت خبری و همچنین سایت مدیریت حج وزیارت استان اصفهان به نشانی Esfahan.haj.ir به اطلاع زائران محترم خواهد رسید.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.