پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در مراسم قرعه کشی عمره دانشجویی :سهمیه ها را هدفمند می کنم

دکتر موسوی در مراسم قرعه کشی عمره دانشجویی :سهمیه ها را هدفمند می کنم
مراسم معنوی قرعه کشی عمره دانشجویی عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس سازمان حج و زیارت، خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم،کاظمی نیا رئیس حج و زیارت استان تهران،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از دانشجویان در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.
این مراسم از ساعت 14:30 با تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید آغاز شد.سپس حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تاریخچه تاسیس ستاد عمره گفت:ستاد عمره در سال 1375 با اعزام یک کاروان از دانشگاه تهران آغاز به کار کرد و سال گذشته 250 کاروان از دانشگاهیان کشور به سرزمین وحی اعزام شدند.
وی افزود:در سال جاری 15000 سهمیه در اختیار ستاد عمره قرار گرفته و علیرغم آنکه هیچ دانشجو و استاد که سابقه تشرف دانشجویی داشته باشند مجاز به ثبت نام نبوده اند تا عصر روز 9 دی ماه 280554 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در سایت لبیک ثبت نام و خواهان اعزام به سرزمین وحی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ادامه داد:دانشگاهیان قشر تاثیر گذار جامعه هستند و باید از این فرصت به دست آمده نهایت بهره برداری را کنند و آن را قدر بدانند.
در ادامه مراسم، دکتر موسوی رئیس سازمان حج و زیارت با ابراز خوشنودی از حضور در جمع دانشجویان گفت:خداوند در زمین مکان ها و زمان های مقدسی قرار داده، مثل روز عرفه ، ماه مبارک رمضان ، کربلا و مکه و ... اما از زمین مکه و از آن مسجدالحرام و کعبه را به عنوان بهترین جای زمین انتخاب کرده و طواف، نمازخواندن و نگاه کردن به کعبه را دارای ثواب زیادی برشمرده است.
خداوند در زندگی انسان فرصت های طلایی ایجاد کرده و مکان هایی که دارای قداست هستند و رفتن به اینها لطف و توفیق و عنایت می خواهد که اگر انسان شکر کند، خدا آن را افزون می کند.
وی افزود:با توجه به مشکلاتی که امسال در حج با آن روبرو بودیم از قبیل مشکلات ارزی، روابط دو کشور و .. با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت(ع) برنامه ریزی خوبی انجام شد و  حج خوبی صورت گرفت از جمله اینکه کمترین تاخیرها را در پروازهای حج داشتیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت:اگر با من باشد دوست دارم همه دانشجویان به عمره بروند؛ اما در رابطه با حج مردم 20 سال و در خصوص عمره 6 سال در نوبت هستند .قبلا از سهمیه مردم کم می شد و به ارگانها و موسسات تعلق می گرفت اما من خواستم که سهمیه ها را هدفمند کنم و از حق مردم دفاع می کنم و از این بابت تحت فشار هستم.
وی ادامه داد:امیدوارم در استفاده از سهمیه عمره دانشگاهیان نهایت دقت شود، چون مردم زیادی در نوبت هستند و کسانی که اصلا عمره نرفته اند با قرعه کشی بروند. من هم در تلاش هستم که سهمیه بیشتری از عربستان بگیریم. البته بر خلاف آنچه گفته شده است سهمیه عمره اصلا کم نشده است .کارهای مقدماتی عمره امسال را انجام داده ایم ودر صورت دریافت ویزا 26 دی ماه اولین پرواز را به سرزمین وحی خواهیم داشت.
در ادامه این مراسم نماهنگی با موضوع عمره دانشجویی پخش شد که معنویت خاصی به مراسم بخشید و سپس  قرعه کشی دانشگاههای وزارت علوم و بهداشت انجام و به 10 نفر از دانشجویان حاضر در جلسه به قید قرعه سهمیه عمره تعلق گرفت.
کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

سید مجتبی طاهری
سید مجتبی طاهری دوشنبه, 11 دی,1391 21:20
با سلام من دانشجوب بقیه الله هستم ولی متاسفانه بدلیل عدم اطلاع از زمان ثبت نام نکرده ام.آیا راهی برای ثبت نام وجود دارد
باوی اهواز
باوی اهواز ﺳﻪشنبه, 12 دی,1391 10:35
اقا سیدامیدواریم که خداوند به شما وهمه دست اندکاران توفیق عنایت نمایند که بتوانیدسهمیه بیشتری بگیرید وتعداد بیشتری به حج مشرف شوند انشا الله
سیده فریبا
سیده فریبا ﺳﻪشنبه, 12 دی,1391 19:41
باسلام خسته نباشیددراذر91ثبت نام حج عمره دانشجویی کردم میخوام بدونم ایا ماقرعه کشی شدیم یاباتوجه به زمان ثبت نام قرعه کشی کی انجام میشود؟باتشکر
ایرج رضایی
ایرج رضایی ﺳﻪشنبه, 12 دی,1391 21:06
باعرض سلام وخسته نباشید
باعرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین سروروسالارشهیدان
می خواستم نام دانشجویانی که درقرعه کشی این سعادت نسیب اونها شده رو ببینم.
باتشکر
ظاهراماسعادت نداشتیم.
حسين مومني زاده
حسين مومني زاده چهارشنبه, 13 دی,1391 02:17
باعرض سلام به محضرمبارك پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت ختمي مرتبت ، به استحضار ميرساند اينجانب دبير بازنشسته آموزش و پرورش هستم . تقاضا دارم سهميه اي نيز به اين قشر اختصاص دهيد تا بلكه خداوند مهربان منم جهت عرض ارادت به ساحت مقدسش دعوت نمايد و اسمم در بيايد . خدا را چه ديديد . با تشكر فراوان
پاسخ حوزه ریاست سازمان
پاسخ حوزه ریاست سازمان چهارشنبه, 13 دی,1391 14:39
با سلام. نتایج قرعه کشی را می توانید از سامانه www.labbayk.com ملاحظه فرمایید.