پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج خبر داد؛

اظهار رضايت رييس جمهور و وزير ارشاد از سازمان حج

اظهار رضايت رييس جمهور و وزير ارشاد از سازمان حج
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: رئيس جمهور محترم و وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي از سازمان حج و زيارت به نيكي ياد مي‌كنند و اين سازمان را از مجموعه‌هاي موفق در دولت تدبير و اميد مي‌دانند كه اين توفيق با زحمات و تلاشهاي دلسوزانه و مخلصانه همه شما عزيزان و ساير دست اندركاران ستادي و اجرايي حاصل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت سعید اوحدی در دیدار با مسئولین و مدیران حج و زیارت استان تهران که همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) انجام گرفت، گفت: از ویژگی های برجسته ماه مبارک رمضان این است که در این ماه مبارک به نامه اعمال بندگان رسیدگی می شود و ما با الهام از این موضوع در این جمع عملکرد یکساله خود در حوزه حج، عمره و عتبات را برررسی می کنیم.


وی افزود: در جهان خلقت فصل بهار فصل دگرگونی و تحول در طبیعت است و ماه رمضان در آموزه های دینی به عنوان بهار تحول در انسانها شناخته شده است.


رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه مهمانی خداست، ادامه داد: ما در دعاهای ماه مبارک رمضان از خداوند می خواهیم که ما را در خیری که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در آن داخل شده اند، سهیم نماید و این نشان می دهد مراتب رشد و کمال بشری در این ماه به چه جایگاهی ارتقاء می یابد.


وی در بیان عظمت ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر(ص) از یک هفته مانده به آغاز ماه مبارک رمضان به بلال می فرمود تا بانگ سر دهد که شهرالله در راه است و مردم را از برکات این ماه آگاه سازد و از برکات این ماه این است که قدم بر داشتن ، نفس کشیدن و خواب مؤمن در آن عبادت است.


مهندس اوحدی با اشاره به اینکه به فرموده قرآن شب قدر در ماه مبارک رمضان واقع شده است، بیان کرد: شب قدر شبی است که ارزش آن از هزار شب و تمام عمر انسان بالاتر است و بفرموده قرآن در صورت توبه بندگان خداوند همه خطاهایی را که انسان در طول عمرش ذره ذره جمع کرده است، همه را یکجا در شب قدر می بخشد و این نشان می دهد که خداوند می خواهد انسان را به هر شکل ممکن به کمال برساند.


وی اظهار داشت: انسانی که می خواهد رشد کند باید از بسیاری از علایق و تمایلات خود بگذرد. در وصیت نامه یکی از شهدا می خواندم که ایشان مرقوم کرده بودند: حکایت ما شهدا حکایت روزه داری است که از دنیا روزه گرفته است.


مهندس اوحدی به نقل از مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی از اساتید بزرگ اخلاق گفت: نقطه عطف و کمال میهمانی خداوند شب قدری است که خداوند به بنده اش می فرماید: فادخلی فی عبادی و عظمت آن شب آنقدر بالاست که خداوند در سوره قدر از پیامبر(ص) می پرسد تو از عظمت شب قدر چقدر میدانی؟!!


رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به همکاران اداره حج و زیارت استان تهران گفت: قدر جایگاهی که در آن قرار گرفته ایم که آکنده از عطر معنویت و زیارت است را بدانیم و آگاه باشیم به کسانی خدمت می کنیم که میهمان ضیافت الهی هستند و از این بابت خدا را  شکرگزار باشیم.


وی به نقل از مرحوم ابوترابی سید آزادگان گفت: روزی که از منزل خارج می شویم، باید منتظر مشکلات همان روز باشیم. ما که به خادمی زائران افتخار می کنیم، در برخورد با زائران با محبت و نرمی رفتار کنیم و از تندی بپرهیزیم که رضایت این عزیزان مایه شفاعت ما در دنیا و آخرت خواهد بود.


رئیس سازمان حج و زیارت در پایان ابراز خرسندی کرد: رئیس جمهور محترم و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازمان حج و زیارت به نیکی یاد می کنند و این سازمان را از مجموعه های موفق در دولت تدبیر و امید می دانند که این توفیق با زحمات و تلاشهای دلسوزانه و مخلصانه همه شما عزیزان و سایر دست اندرکاران ستادی و اجرایی حاصل شده است.


در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رحمانی مدیر کل حج و زیارت استان تهران گزارشی از اقدامات و فعالیت های بخش های مختلف حج و زیارت استان تهران ارائه کرد.


شایان ذکر است زائران استان تهران 40 درصد زائران حج ، عمره و عتبات کشور را تشکیل می دهند و در عمره جاری که 807 هزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند ، تعداد زائران تهرانی 350 هزار نفر بوده است.




سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.