پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

راه عبور از غفلت ها، قرب الهي است

راه عبور از غفلت ها، قرب الهي است
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در سخناني با اشاره به غنيمت شمردن فرصت‌هاي ماه مبارك رمضان و نزديك شدن به ليالي قدر گفت: هر كدام از ما غفلت‌هايي داريم و تنها راه عبور از غفلت‌ها بازگشت به سوي خداوند و قرب به خداوند متعال است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در سخناني كه در جلسه «تواصي بحق» ايراد كرد، گفت: انسان فرصت‌هاي بسياري در زندگي به دست مي‌آورد و يكي از اين فرصت‌هاي طلايي ماه مبارك رمضان است كه بايد آن را قدر دانست وغنيمت شمرد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه افزود: به شب‌هاي قدر نزديك مي‌شويم و مبادا كه از فرصت شب‌هاي قدر براي نزديكي با خداوند محروم شويم كه محروم ماندن خسران و ضرر بسيار بزرگي خواهد بود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه با اشاره به آثار تخريبي و جبران ناپذير گناه در انسان اظهار داشت: جهنميان به شيطان مي‌گويند كه ما به حرف تو گوش كرديم و به اين سرنوشت دچار شديم شيطان پاسخ مي‌دهد كه من تنها وسوسه كردم و شما پذيرفتيد بنابراين مرا ملامت نكنيد بلكه خود را ملامت كنيد.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر با اشاره به جايگاه رفيع و معرفتي ادعيه‌اي چون ابوحمزه ثمالي، افتتاح و جوشن كبير گفت: از همه شما مي‌خواهم كه از دعاي ابوحمزه ثمالي به راحتي نگذريد. اين دعا بسيار بسيار تكان دهنده است. امام سجاد (ع) به گونه‌اي اين دعا را تعليم داده‌اند كه اگر كسي با معرفت آن را بخواند نمي‌تواند تكان نخورد و تحت تاثير قرار نگيرد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه با اشاره به اينكه ماه رمضان هميشه در ميان مسلمانان و كشورهاي اسلامي قداستي داشت و همه مراقب بودند در اين ماه دست به معصيت نزنند و برخي شئون را حفظ كنند و از جنگ و خونريزي پرهيز كنند، گفت: در دنياي خشن امروز كه هيچكس به هيچكس رحم نمي‌كند ببينيد چه بر سرغزه آورده‌اند در يك شب هجده نفر از يك خانواده را به شهادت رسانده‌اند، يك منطقه كاملا محاصره شده را دزدانه بمباران مي‌كنند. بچه‌هاي شيرخواره و كودكان بي‌پناه و بي‌گناه را تكه تكه مي‌كنند و اين دنياي ظالم نه تنها نگاه مي‌كند بلكه حمايت خويش را نيز اعلام كرده است. بسياري از كشورهاي به اصطلاح مسلمان هم هيچ اقدامي انجام نمي‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در ادامه گفت: امروز بايد بگوييم كه تنها حامي مردم مظلوم فلسطين، جمهوري اسلامي ايران است.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به تصميم رژيم صهيونيستي بر حمله زميني كه چند روز پيش صورت گرفت، گفت: برخود نيروهاي مقامت موجب شد تا رژيم صهيونيستي از تصميم خود مبني بر حمله زميني انصراف دهد. آن‌ها فهميدند كه نمي‌توانند، اين كار ضربات جبران ناپذيري را درپي دارد، هم اكنون نيز احساس كرده‌اند در حال واگذار كردن نتيجه جنگ هستند لذا دنبال آتش بس رفته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در ادامه تصريح كرد: مظلوميت از اين بالا‌تر كه مردم مسلمان غزه هر شب و روز بمباران مي‌شوند، كودكان و خردسالان نيزآنچنان كه فيلم‌ها و عكس‌هاي آن را ديده‌ايد شهيد مي‌شوند و امكانات كشورهاي اسلامي براي غزه به ميدان نمي‌آيد.

نماينده ولي فقيه در حج و زيارت با اشاره به فرازهايي از دعاهاي ماه رمضان گفت: فرصت‌ها را دريابيد زيرا معلوم نيست كه ديگر اين فرصت‌ها بدست آيند. هر يك از ما غفلت‌هايي داريم و راه عبور از غفلت‌ها قرب به خداوند است. عمر به مانند ابرهاي آسمان به سرعت در حال گذر است وبايد فرصت‌ها را غنيمت دانست و بهره جست.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.