پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار مدیر حج و زیارت گیلان با رییس مجمع نمایندگان استان

دیدار مدیر حج و زیارت گیلان با رییس مجمع نمایندگان استان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت گیلان حمیدرضا خصوصی‌ثانی نماینده مردم شریف صومعه سرا و رییس مجمع نمایندگان گیلان عصر روز پنجشنبه مورخ 1393/04/26به دعوت حسن یگانه مدیر حج و زیارت استان در این مدیریت حضور پیدا کردند. 

در این جلسه حسن یگانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حج و زیارت در استان و بیان تلاش شبانه روزی پرسنل دفتر به نقش سازمان حج و زیارت در بحث واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی اشاره نمود و اظهار داشت :در حال حاضر 47 دفتر در گیلان مشغول فعالیت می باشند و 4 دفتر نیز مجوز آنها در دست اقدام است

وی افزود: دفاتر زیارتی کلیه امور مربوط به ثبت نام و اعزام زائرین اماکن زیارتی مکه، مدینه، عراق و سوریه را انجام می دهند و در حال حاضر نیز امور مربوط به نقل و انتقال اسناد حج و عمره نیز در دفاتر زیارتی صورت می پذیرد.

 یگانه ادامه داد : مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی با عشقی که در این راه دارند به فعالیت مشغولند و سود چندانی نصیبشان نمی گردد. لذا جهت رفاه حال دفاتر زیارتی، سازمان حج و زیارت با استناد به ماده 8 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و تبصره 3 از ماده 132 قانون مالیات های مستقیم، در این خصوص مکاتبات و پیگیری های متعددی از معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت که طی آن مقرر شد سازمان حج و زیارت نسبت به پیشنهاد اصلاح مواد قانون مالیات های مستقیم مرتبط با این موضوع اقدام نماید. وی از خصوصی ثانی و دیگر نمایندگان در استان درخواست کرد جهت تصویب نهایی این پیشنهاد همکاری های لازم صورت دهند.
خصوصی‌ثانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان اعلام داشت: این پیشنهاد در کمیسیون اقتصادی با دید مثبت بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است و انشاالله با رایزنی های مثبت در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید، وی ضمن دعوت از یگانه برای حضور در جلسه مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: هماهنگی های لازم در هفته آینده صورت می گیرد تا با حضور در مجمع نسبت به تشریح این موضوع در مجمع نمایندگان اقدام نمایید.
شایان ذکر است این بخشودگی مالیاتی در خصوص دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اعمال می شود که امیدواریم با تصویب این پیشنهاد سازمان حج و زیارت ، دفاتر خدمات زیارتی تحت نظارت این سازمان نیز بعنوان یک شغل فرهنگی در کشور مشمول این امتیاز شوند.
محمد گرانمایه امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.