پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : باید نگاهی نو به مسئولیتی که داریم ،داشته باشیم

رئیس سازمان حج و زیارت : باید نگاهی نو به مسئولیتی که داریم ،داشته باشیم

دکتر موسوی ،مشاور رئیس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در همایشی که در روز یکشنبه در سالن همایشهای سازمان با حضور دست اندرکاران عمره سالجاری و کارگزاران حج و زیارت استان تهران برگزار گردید ، گفت : ما باید نگاه نو به مسئولیتی که داریم ، داشته باشیم . ما در کاروانها باید بیشتر روی عقلانیت کار کنیم ونزدیک کردن مردم به خدا را در نظر داشته باشیم. البته انسان با علمش همه چیز را درک نمی کند ، اینجاست که وحی و معنویت به کمک انسان می آید و این معنویت با حج ، عمره و عتبات به دست می آید ، ما باید به گونه ای عمل کنیم که یک حاجی با دست پر از سفر بازگردد.

دکتر موسوی در ادامه افزود : در ابتدا بعضی می گفتند ایشان تجربه ندارد ولی به هر حال سوابق من در سفارت ، مجلس و جاهای دیگر مشخص است و توفیق 13 سال روحانی کاروان حج را داشته ام .بعضی گفتند ایشان آمد راه عمره بسته شد ولی با پیگیری که در عمره گذشته به عمل آمد 31 هزار نفر سهمیه اضافه گرفته شد.

در حج هم برخی مشکل درست کردند و شایعه ساختند ،ولی به لطف خدا با دو اهرم توکل و توسل کار کردم و بهترین و آرامترین حج را داشتیم . من برای مسئولیت اینجا نیامدم ، نیامده ام که بمانم ،  آمده ام که کار کنم. من آمدم تا تجربه سی ساله ام را برای مردم در سازمان حج در اختیار قرار دهم.

رئیس سازمان در ادامه افزود : عده ای مصاحبه می کنند که سهمیه عمره کم شده و عمره محدود شده است ، ولی ما با توجه به اوضاع کشور پیش خواهیم رفت و ضمن تلاش برای افزایش ظرفیت نسبت به قبل، تا آخرین لحظه معتمر خواهیم فرستاد.

دکتر موسوی با اشاره به ضرورت افزایش حق الزحمه کارگزاران و دفاتر زیارتی گفت : دفاتر مسافرتی که بند ب دارند از مالیات معافند اما دفاتر زیارتی باید مالیات پرداخت کنند، ما در نشستی که با ریاست محترم جمهور داشتیم نظر مثبت ایشان را نیز برای معافیت مالیاتی دفاتر زیارتی گرفتیم و امیدواریم بتوانیم هم برای زائران ، هم کارگزاران منشا اثر باشیم

در خاتمه دکتر موسوی اظهار امیدواری کرد تا جلسات با کارگزاران به طور مستمر ادامه داشته باشد و مشکلات موجود بررسی و رفع شود.

در ابتدای این دیدار نیز مدیر حج و زیارت استان تهران به برنامه های خود در زمینه حج و عمره و عتبات در زمان تصدی مسئولیتش اشاره و از همکاری و امانتداری کارگزاران در ثبت نام عمره امسال تقدیر و تشکر کرد

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

فريدون زياري
فريدون زياري دوشنبه, 18 دی,1391 10:43
بسم الله الرحمن الرحيم /انا الذين امنواو عملوا الصلحت لهم جنت بحري من تحتها الانهرذلك الفوزالكبير (البروج11 )
همانا آنان كه ايمان آوردند و كردار شايسته كردند ايشان را است باغ هايي كه روان است زير آن ها جوي ها اين است رستگاري بزرگ.
برادر بزرگوار جناب حجت الاسلام والمسلمين دكترحاج سيد احمد موسوي
مشاور محترم رئيس جمهور و رياست سازمان حج و زيارت
سلام و درود الهي بر اجداد طاهرينت/رحمت الهي بر شير پاك والده مكرمه و سلام ودرود بيكران بر صداقت و راستي و مسئوليت پذيري و آزادگيت . فرمايشات اخيرحضرتعالي در جايگاه رياست سازمان بسيار متفاوت الهي مردمي و در شان شما و امت شريف اين مرز و بوم بود.
سيد عزيز خداوند باريتعالي پشتيبان حق و حقيقت است و سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) در راستاي همين رسالت و در استواري بر عدالت و حقيقت ذات اقدس الهي حماسه كربلا را خلق كرد و الحق كه شما فرزند خلف همان مكتبي . در پاسداري از حق الناس چون شمشير علي (ع ) باش و بر خدا توكل كن و جز ذات الهي از احدي واهمه بر دل راه مده كه وعده خداوند منان براي مومنان راستين و خدمتگزار بندگان او رستگاري در هر دو عالم است و اين وعده ايست الهي كه در مصحف شريف بكرات آمده و محقق ميگردد.
از درگاه پروردگار براي استواري گام هاي حق جوي علي وارت توان مضاعف مسئلت دارم .
سيد عزيز به والله در پرتو رحمت واسعه الهي به عينه ميبينم كه ساكن بهشتي. انشاالله تعالي.. .... والسلام عليكم و رحمت اله و بركاته
حسین
حسین چهارشنبه, 20 دی,1391 15:33
جناب دکتر موسوی فقط خواستم بگم خیلی مردی ولی حیف که نخواهند گذاشت به اهداف ارزشمندت برسی...