پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تشرف بیش از 15 هزارعمره گزار گیلانی به سرزمین وحی در عمره گذشته

تشرف بیش از 15 هزارعمره گزار گیلانی به سرزمین وحی در عمره گذشته

مدیر حج و زیارت گیلان طی مصاحبه ای با روابط عمومی حج و زیارت گیلان ضمن اعلام پایان عملیات عمره مفرده سال 93 – 92 اعلام داشت: با برنامه ریزی سازمان حج و زیارت، عملیات عمره مفرده سال 93 – 92 در گیلان با اولین پرواز از مورخ هفتم دیماه 92 آغاز گردید و در تاریخ چهارم تیرماه 93 به پایان رسید .

وی تصریح کرد: آخرین پرواز برگشت زائرین عمره اعزامی رمضانیه بامداد 25 تیرماه 93  وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت شدند.

حسن یگانه یادآور شد: در عمره سال 93 – 92 تعداد 15121 نفر زائر عمره در قالب 106 کاروان از استان سرسبز و ولایتمدار گیلان عازم سرزمین وحی شدند.

وی در ادامه بیان داشت: در این عملیات گسترده مجموعاً تعداد 318 جلسه آموزشی و 5 همایش بزرگ عمره گزاران در استان برگزار گردید که زائرین در این جلسات و همایش ها با قوانین و مقررات کشور عربستان ، مقررات فرودگاه های مبدا و مقصد ، امنیت سفر ، احکام و مناسک سفر عمره مفرده، آشنایی با اماکن زیارتی و تاریخی مکه مکرمه و مدینه منوره و هزینه سفر و خدمات اجرایی حین سفر آشنا شدند.

یگانه در خصوص عملیات عمره سال گذشته نیز گفت: با اولین فراخوان در تاریخ 92/09/02 با اولویت 280 ثبت نامی سال 87 آغاز و جهت تکمیل ظرفیت کاروان های دیماه تا اولویت 600 و کاروان های بهمن تا 400، اسفند ماه تا 330 و ایام نوروزی تا 300 فراخوان شدند که در مرحله دوم از تاریخ 1/1/93 تا 4/4/93  به ترتیب از اولویت 300 تا 380 جهت تکمیل ظرفیت کاروانها دعوت بعمل آمد.

مدیر حج و زیارت گیلان افزود: با تلاشهای صورت گرفته در عمره 93 – 92 تعداد 103 نفر دانش آموز و تعداد 125 نفر دانشجوی پسر و تعداد 125 نفر زوج دانشجویی و اساتید از گیلان اعزام شدند که اعزام دانشجویان از ایستگاه پروازی فرودگاه بین المللی مهرآباد بوده است.

وی با بیان اینکه مدیران و معاونین، دوره های آموزشی مدیریت و بازآموزی آن را قبل از سفر فراگیرند یادآور شد: در عملیات عمره تعداد 318 نفر عوامل بعنوان مدیر و معاون و روحانی کاروان اعزام شدند.

یگانه در پایان ضمن و تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان رشت و استاندار محترم در ارائه رهنمود و ارشادات لازم جهت حسن اجرای عملیات از همه سازمان ها و نهادهای همکار در امر اعزام حجاج ، فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت ، پلیس فرودگاه، سپاه فرودگاه، گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، اداره گذرنامه و پلیس اتباع ناجا، گمرک، بانک های عامل ملی و ملت، شرکت بیمه ایران، نیروی انتظامی استان و رسانه های جمعی بویژه صدا و سیمای مرکز گیلان که در امر اطلاع رسانی متقاضیان نقش بسزایی داشتند تقدیر و تشکر بعمل آورد.

محمد گرانمایه امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.