پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امضای تفاهم نامه اعزام کاروان های دانش آموزی عتبات عالیات

امضای تفاهم نامه اعزام کاروان های دانش آموزی عتبات عالیات

تفاهم نامه اعزام کاروان های دانش آموزی عتبات عالیات با حضور رییس سازمان حج و زیارت و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید که بر اساس آن پنج هزار دانش آموز سهمیه اعزام به عتبات عالیات دریافت می کنند.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنابر مفاد این تفاهم نامه و بر اساس سهمیه ای که به هر استان ابلاغ و شرایطی که تعیین می شود، دانش آموزان از آبان ماه به مرور به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

حمیدرضا کفاش اظهار داشت: این سفر معنوی ویژه دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی است که بر اساس معیارها و ملاک هایی که از سوی سازمان دانش آموزی تنظیم خواهد شد، از افراد ثبت نام به عمل می آید و درماه هایی خارج از زمان امتحانات کاروان های عتبات عالیات راه اندازی می شود.


وی توضیح داد: این تعداد دانش آموز بر اساس توافق به عمل آمده در گام اول اعزام می شود و بعد از ارزیابی در اقدامات بعدی این میزان سهمیه عتبات عالیات دانش آموزی را افزایش خواهیم داد.


وی تصریح کرد: این اقدام در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تقویت روحیه تربیتی و اخلاقی دانش آموزان صورت می گیرد زیرا هیچ برنامه ای نمی تواند مفیدتر از سفرهای معنوی و زیارت اماکن مقدسه برای دانش آموزان باشد.


کفاش افزود: عمره دانش آموزی از سال های قبل بوده و ما سهمیه مناسبی داریم اما شرایط را به سازمان حج و زیارت و نماینده مقام معظم رهبری در بعثه اعلام و درخواست افزایش ظرفیت کرده ایم اما با توجه به برخی محدودیت ها تصمیم در این رابطه در شورای عالی حج اتخاذ خواهد شد.


کفاش بیان داشت: همچنین در آینده نزدیک ایجاد حلقه های معرفتی دانش آموزان در قالب تشکیلات جدید برای برگزاری دعای باشکوه عرفه و استفاده از دانش آموزان در ارایه خدمات دینی در مساجد و مدارس را دنبال خواهیم کرد.


رییس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم گفت: این سازمان در سال های گذشته اقدامات مناسبی را در راستای ساماندهی عمره دانشجویی و دانش آموزی صورت داده اما به دلیل برخی سختگیری های عربستان هنوز امکان اعزام دختران دانشجو و دانش آموزان دختر به عمره فراهم نشده است.


سعید اوحدی تصریح کرد: در رابطه با اعزام به عتبات عالیات هیچ گونه محدودیتی برای دانش آموزان وجود ندارد و در توافق اولیه با معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امکان اعزام پنج هزار دانش آموز به عتبات عالیات فراهم شده است.


تفاهم نامه کاروان های دانش آموزی عتبات عالیات امروز - شنبه - با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی و سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت به امضا رسید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.