پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تشکیل تیم کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت برای ایام حج تمتع

تشکیل تیم کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت برای ایام حج تمتع

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تیم 220 نفره کادر بیمارستانی این مرکز برای ایام حج تمتع و نیز حضور در بیمارستان های مکه و مدینه تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از هلال احمر، «عادل مقصودی نژاد» با اشاره به اینکه تیم 220 نفره مرکز پزشکی یک هفته قبل از تمتع در بیمارستان های مکه و مدینه مستقر می شوند، افزود: امسال با توجه به طرح توسعه حرم در شهر مدینه، بیمارستان هلال احمر را به مکان دیگری انتقال داده ایم و تیم 33 نفره مرکز پس از اعزام به این شهر، اقدامات لازم را برای راه اندازی این مرکز انجام داده اند و همزمان با شروع مراسم حج، این بیمارستان هم آغاز به کار می کند.


** فعالیت مطب های شبانه روزی ویژه بانوان در مکه و مدینه برای نخستین بار

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال برای نخستین بار 65 پزشک زن در قالب کاروان ها به عربستان اعزام می شوند، تصریح کرد: در این زمینه برای نخستین بار مطب های شبانه روزی ویژه بانوان نیز در سرزمین وحی دائر شده و بر اساس برنامه ریزی ها، پنج مطب در مکه و دو مطب در مدینه به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به بانوان زائر است.

به گفته وی، 13مطب 16ساعته و 40 مطب 24 ساعته با حضور پزشکان مرد و 24 مطب هشت ساعته و هفت مطب 16 ساعته ویژه بانوان در مکه مکرمه مشغول فعالیت های درمانی خواهند بود.

مقصودی نژاد افزود: البته به تعداد مناسب نیز مطب های شبانه روزی و چند ساعته در مدینه آماده ارائه خدمات به زائران است.

وی همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های مهم، استقرار پزشک زن در هتل های با پذیرش بیش از 600 زائر است، گفت: این پزشکان برای راحتی بانوان، در هتل ها استقرار دائم دارند. البته باید توجه داشت یکی از مهمترین اقدامات امسال حضور پزشکان زن ترک زبان، عرب زبان یا حتی ترکمن زبان در هتل های محل استقرار زائران قومیتی است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.