پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدير كل عتبات سازمان حج وزيارت خبر داد:

نام‌نويسي عتبات با۳۵درصد تخفيف/اعزام‌ها ادامه دارد

نام‌نويسي عتبات با۳۵درصد تخفيف/اعزام‌ها ادامه دارد
مدير كل عتبات سازمان حج وزيارت با بيان اينكه نام نويسي از زائران عتبات همچنان ادامه دارد اظهار كرد: آن دسته از متقاضيان كه علاقه‌مند به سفرهاي سه و چهار روز به عتبات هستند تا پايان مرداد ماه از تخفيف ۳۵ درصدي برخوردار مي‌شوند.

محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت: نام نويسي در بسته‌هاي سه و چهار روزه عتبات همچنان ادامه دارد و كساني كه تا پايان مرداد ماه براي نام نويسي در اين كاروان‌ها اقدام كنند از تخفيف ۳۵ درصدي برخوردار مي‌شود.

وي با بيان اينكه از ابتداي شهريورماه تخفيف بسته‌هاي سه و چهار روزه سفر به عتبات به ۱۵ درصد خواهد رسيد، خاطر نشان كرد: تخفيف ۳۵ درصدي تنها تا پايان مرداد ماه لحاظ خواهد شد و اين سفر فرصت خوبي براي كارمندان و كاركنان ادارات است تا بتوانند از اين سفر معنوي بهره ببرند.

نظافتي درباره جزئيات بسته‌هاي سفر سه و چهار روزه عتبات، گفت: آن دسه از زائران كه در قالب بسته سه روزه اعزام مي‌شوند از روز چهارشنبه عازم نجف اشرف خواهند شد و روز جمعه به ايران اسلامي بازخواهند گشت و آن دسته از عزيزاني كه در قالب بسته چهار روزه اعزام شوند از روز جمعه عازم نجف مي‌شوند و پس از چهار روز حضور در شهر كربلاي معلي و نجف اشرف، به ايران اسلامي باز خواهند گشت.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه فعلاً اعزام‌هاي زائران ايراني به كشور عراق صرفاً از طريق هوايي صورت مي‌گيرد و اعزام زميني وجود ندارد، اعلام كرد: تا پايان هفته نتايج بررسي‌هاي مربوط به آغاز سفرهاي زميني به عتبات عاليات و امكان سفر به كاظمين مشخص و اعلام مي‌شود.

وي با اظهار اميدواري از اينكه اعزام‌هاي زميني به كشور عراق به زودي آغاز شود، گفت: به نظر مي‌آيد به زودي بتوانيم اعزام‌هاي زميني را آغاز كنيم. در حال حاضر همكاران ما در وزارت امور خارجه، مقامات امنيتي كشور عراق و مسئولان امور زيارتي اين كشور مشغول فعاليت هستند تا ببينند مي‌توان اعزام‌هاي زميني را آغاز كرد يا خير.

نظافتي از انجام روزانه دو پرواز به عراق سخن گفت و عنوان كرد: از هفته جاري تعداد اين پروازها افزايش يافته و به هر ميزاني كه ثبت‌نام وجود داشته باشد ظرفيت اعزام نيز افزايش پيدا مي‌كند.

وي در خصوص اضافه شدن سفر به شهر كاظمين نيز گفت: تا پايان اين هفته اين مسئله نيز مشخص مي‌شود و به نظر مي‌آيد شرايط امنيتي سفر به كاظمين نيز فراهم شده است و حتي به دنبال اين هستيم كه سفر به كاظمين را نيز در بسته سفر عتبات عاليات داشته باشيم.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت، همچنين از داير بودن دفاتر نمايندگي ستاد عمليات شمسا و سازمان حج وزيارت در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي خبر داد و افزود: همزمان با آغاز دور جديد اعزام زائران به عتبات اين دفاتر نيز فعال شدند و هم‌اينك تمامي خدمات لازم از طريق نمايندگي‌هاي سازمان و شمسا به زائران عزيز ارائه مي‌شود.

وي يادآور شد: همچنين در حال حاضر درمانگاه‌هاي پزشكي در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي به صورت شبانه‌روزي و رايگان براي ارائه خدمات پزشكي به زائران ايراني داير است.

نظافتي تصريح كرد: در حال حاضر بيشتر اقامتگاه‌هاي زائران ايراني در نجف اشرف و كربلاي معلي در نزديكي حرم مطهر ائمه معصومين عليهم السلام در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي انتخاب شده است تا زائران بتوانند به راحتي به زيارت و عبادت بپردازند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.