پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امضای تفاهم نامه میان سازمان حج، ستاد عمره و عتبان دانشگاهیان و بانک تجارتY

اعطای وام یک میلیون تومانی به دانشجویان برای سفر به عمره و عتبات

اعطای وام یک میلیون تومانی به دانشجویان برای سفر به عمره و عتبات
سازمان حج و زیارت ، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک تجارت تفاهم نامه ای را به امضا رساندند که بر اساس آن به هریک از دانشجویان و همراهان آنها که در قالب کاروان های دانشجویی مطابق برنامه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عمره و عتبات اعزام شوند، تسهیلات وام ده میلیون ریالی اعطا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی رییس این  سازمان در مراسم امضای این تفاهمنامه  که عصر امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: دانشجویان آینده سازان این کشور هستند و رهبر معظم انقلاب و مسئولین ارشد نظام و مردم نگاه ویژه ای به این قشر به عنوان سرمایه های کشور دارند .

وی افزود: با نگاه بلند مدت و استراتژیک در راستای تسهیل در اعزام دانشجویان به عمره و عتبات طی جلساتی با بانک تجارت پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شد که طرح این موضوع منجر به یادداشت تفاهم در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به دانشجویان برای اعزام به عمره و عتبات شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: اعزام کاروان های دانشجویی به عمره یکی از تجربیات ارزشمند و ماندگار سازمان حج و زیارت است و دلنوشته های ارزشمند و تأثیرگذاری از دانشجویانی که به این سفر معنوی اعزام می شوند به یادگار مانده است.

اوحدی با اشاره به اعزام کاروان های دانشجویی به عتبات، ابراز خرسندی کرد: امسال برای اولین بار اعزام دانشجویان به عتبات در قالب کاروان های دانشجویی با انسجام بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان دانش آموزی کشور در خصوص اعزام کاروان های دانش آموزی به عتبات، بیان کرد: با اعزام دانشجویان و دانش آموزان به عتبات زمینه برای آشنایی بیشتر آنان با تاریخ اسلام در کنار زیارت اهل بیت(ع) و  ایجاد سرمایه معنوی و فرهنگی برای کشور فراهم خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در عمره جاری، 807 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف شدند که نسبت به سال قبل خود 65 درصد افزایش داشت.

اوحدی سهمیه عمره دانشجویی در عمره گذشته را 17 هزار و 100 نفر عنوان کرد و افزود: بطور قطع این سهمیه در عمره آتی کمتر نخواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون شش میلیون و 500 هزار متقاضی دارای فیش ثبت نام در نوبت تشرف به عمره مفرده قرار دارند.


** پرداخت وام یک میلیونی  به دانشجویان برای اعزام به عمره و عتبات

«محمد ابراهیم مقدم» مدیرعامل بانک تجارت نیز در این مراسم گفت: دانشجویان فرزندان و آینده سازان این کشور هستند و ارائه تسهیلات به این قشر توفیق بزرگی است که نصیب بانک تجارت شده است .

وی افزود: ما در اینجا جمع شدیم تا زمینه ای را فراهم کنیم تا قشر دانشجوی کشور با سفر به عمره و عتبات چیزی را یاد بگیرد که در برگشت از سفر ، ما از آنها یاد بگیریم.

مدیرعامل بانک تجارت ادامه داد: باید در هریک از سازمان ها برای دانشجویان، مخترعین و نوآوران و شکوفایی آنچه در ذهن آنان است، با توجه به امکانات آن سازمان فضا و امکاناتی فراهم شود.

وی اظهار داشت: آرزوی ما این بود دانشجویان از مراجعه کنندگان به بانک تجارت باشند و معتقدیم این قشر می توانند کشور را به الگویی برای جهانیان تبدیل نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت : طبق این تفاهمنامه، به هر دانشجو و همراهان آنها که از طریق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای سفر عمره و عتبات اقدام کرده باشند، تسهیلات وام یک میلیون تومانی پرداخت می شود.

«محمد ابراهیم مقدم» افزود: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه است و کارمزد چهار درصد دارد و زمان بازپرداخت نیز طبق بخشنامه بانک مرکزی سه ساله خواهد بود.

وی گفت: رقم اقساط این وام بسیار اندک است و برای دریافت این وام یک نفر ضامن کارمند دولت یا بخش خصوصی باید از طرف متقاضی به بانک معرفی شود.

مدیرعامل بانک تجارت یادآور شد: همچنین ستادی در بانک تجارت به منظور ارتباط بهتر با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و تسریع در ارائه تسهیلات به دانشجویان تشکیل خواهد شد.

**ثبت نام 340 هزار دانشجو برای اعزام به عمره در سال گذشته

در ادامه این مراسم، رییس ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان ضمن تشکر از سازمان حج و زیارت و بانک تجارت به منظور انعقاد این تفاهمنامه گفت: به رغم اینکه بیش از شش میلیون نفر در نوبت تشرف عمره قرار دارند، اما از سازمان حج و زیارت تقاضا داریم سهمیه دانشجویی را حداقل به دو سال قبل یعنی 30 هزار نفر در سال بازگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا فقیهی» افزود: سال گذشته در 10 روز ثبت نام برای اعزام دانشجویان به عمره، 340 هزار نفر ثبت نام کردند که این حاکی از اشتیاق بسیار قشر دانشجو برای تشرف به عمره است.

وی افزود : در عمره سال گذشته بیش از 1500 نفر از دانشجویان در مدت اقامت 10 روزه در سرزمین وحی قرآن را ختم کردند و 1700 نفر به صورت گروهی ختم قرآن کرده اند و 340 نیز مراسم ازدواج خود را در سرزمین وحی انجام دادند.

در انتهای این مراسم تفاهم نامه همکاری در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان برای اعزام به عمره و عتبات با امضای مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و آقای مقدم مدیرعامل بانک تجارت منعقد گردید.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.