پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاكيدسرپرست حجاج ايراني برلزوم بهره‌گيري بيشتر از ظرفيت‌هاي هنرمندان درحج

تاكيدسرپرست حجاج ايراني برلزوم بهره‌گيري بيشتر از ظرفيت‌هاي هنرمندان درحج

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني صبح يكشنبه به اتفاق رييس سازمان حج و زيارت از نمايشگاه مقدماتي آثار برگزيده جشنواره فرهنگي هنري ديدار بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، نخستين دوره اين جشنواره به همت معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري و با همكاري معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري و با هدف استفاده از تجربه‌ها، تخصص‌ها، ايده‌ها و پيشنهاد‌هاي كاربردي جامعه فرهنگي و هنري كشور در زمينه حج و عمره و زيارت عتبات عاليات، برگزار شد.

نمايشگاه مقدماتي آثار برگزيده جشنواره فرهنگي هنري ديدار در هفت بخش تخصصي ادبيات، عكس، ارتباط تصويري، آثار و المان‌هاي حجمي، كليپ و نماهنگ، نقاشي و خوشنويسي تشكيل شد.

حجت الاسلام و السلمين سيد علي قاضي عسكر در بازديد از اين نمايشگاه، ظرفيت هنر و هنرمندان براي توسعه فرهنگ حج وزيارت را حائز اهميت دانست و اظهار داشت: هنرمندان فراواني در حوزه‌هاي مختلف در كشور در حال فعاليت هستند كه بايد شناسايي شوند اگر هريك از اين هنرمندان فقط يك اثر فاخر در زمينه ديني خلق كنند، مجموعه اي غني، ارزشمند و ماندگار از آثار ديني براي نسل آينده ايجاد خواهد شد.

وي با تقدير از دست اندركاران برگزاري جشنواره فرهنگي وهنري ديدار و همچنين هنرمندان و هيات داوري، اظهار داشت: در سالهاي آينده بايد تلاش شود تا اين جشنواره با ارتباط بيشتر با مراكز تخصصي و انجمن‌هاي هنري و با شناسايي و حضور هنرمندان ايراني خارج كشور و جهان اسلام برگزار شود.

قرار است نمايشگاه آثار برگزيده جشنواره فرهنگي هنري ديدار در هفته حج در معرض ديد علاقمندان و هنرمندان قرار گيرد.

شناسايي و معرفي آثار فرهنگي و هنري با موضوع حج، عمره و زيارت، جمع‌آوري ايده‌ها و پيشنهادهاي خلاقانه، استفاده از آثار منتخب در بخش‌هاي كاربردي فرهنگ و هنر اعم از برگزاري نمايشگاه و رويدادهاي مرتبط، محافل انس و معرفت در مكه و مدينه، برنامه‌هاي قرآني، همايش سراسري زائران، مناسبت‌هاي ويژه، شناسايي، معرفي و گراميداشت پديدآورندگان برتر آثار هنري و توليد و انتشار آثار برتر و گسترش فعاليت‌هاي هنري با موضوع ترويج فرهنگ حج و زيارت از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره در نظر گرفته شده بود.

آداب حج و عمره، آداب و فرهنگ زيارت، آداب حضور، اعمال و مناسك حج، اماكن زيارتي در مكه و مدينه و عتبات عاليات، حج و امنيت، حج و برائت، مقررات سفر، شفاعت، نيايش، توسل، اسرار زيارت، توسل، آيين‌ها، مناسبت‌ها، اقوام و ملل، اسرار حج، شوق وصال (ثبت‌نام، كلاس‌ها، مقدمات، آشنايي با هم‌سفران)، وصال دوست (استقبال، اولين حضور، اعمال)، ياد وصال (آن‌چه آموختم، آن‌چه كه بايد به ديگران بياموزم، لحظه‌هاي ماندگار از جمله موضوعات نخستين دوره جشنواره فرهنگي و هنري ديدار بود.




سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.