پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش راهیان معرفت با حضور دانش آموزان عمره گزار + عکس

برگزاری همایش راهیان معرفت با حضور دانش آموزان عمره گزار + عکس

همایش راهیان معرفت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس سازمان دانش آموزی کشور و جمعی از دانش آموزان عمره گزار و خانواده های آنان عصر امروز سه شنبه 14 مرداد ماه در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در  همایش راهیان معرفت با اشاره به ایجاد شبکه  اجتماعی دانش آ‌موزان گفت: شبکه اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید ایجاد خواهد شد و در اولین بخش این شبکه دانش ‌آموزان عمره گزار حضور خواهند داشت تا تجربیات و خاطرات خود را در سفر معنوی عمره به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به این که فضای مجازی یک واقعیت گریزناپذیر است، افزود: اگر نیروهای مؤمن در این فضا حضور نیابند، این فضا جولانگاه نیروهای شرور خواهد شد.

وی همچنین از سازمان حج و زیارت به ویژه ریاست و معاونین به خاطر نگاه ویژه آنان نسبت به مقوله تعلیم و تربیت تشکر کرد و بیان داشت: فعالیت‌های زیادی  در حوزه پرورشی داریم اما از نظر من بهترین نوع این فعالیت‌ها تشکل راهیان معرفت  است، چرا که حضور دانش ‌آموزان در عمره بهترین و تأثیرگزار ترین فعالیت ماست.

کفاش همچنین اظهار داشت: فعالیت دیگر که نیاز به راه اندازی تشکل دارد اعزام دانش آ‌موزان به عتبات عالیات است به ویژه برای  دختران دانش آموز که بنابر مقررات عربستان نمی‌توانند به عمره مشرف شوند.

وی همچنین اردوهای زیارت اولی‌ها و راهیان نور را از دیگر فعالیت‌های این معاونت عنوان کرد و افزود: امروز در سند تحول بنیادین واژه فضای آموزشی که  مفهومی گسترده تر از سطح مدرسه و کلاس است، مطرح است و ما معتقدیم که چرخش به دور خانه خدا نوری در شم و دل زائران دانش آموزش ایجاد می‌کند که کمتر از 12 سال تحصیل در کلاس و مدرسه نیست.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش در برنامه جدید خود به دنبال حرکت‌های نوین جمعی و جریان سازی فرهنگی است خاطرنشان کرد: ‌تشکل راهیان معرفت بازوی سازمان دانش آموزی خواهد بود و امیدواریم در دوره  جدید با هماهنگی بیشتر با سازمان حج و زیارت بتوانیم زمینه بیشتری برای حضور دانش آموزان و فرهنگیان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این همایش ضمن تبریک به دانش آموزانی  که در این برهه زمانی توفیق اعزام به خانه خدا را داشته‌‌اند گفت: عمره دانش آموزی از برکات انقلاب اسلامی  است و سازمان حج و زیارت این افتخار را دارد که در زمینه عمره دانش آموزی و دانشجویی فعالیت کند.

وی با اشاره به عنوان همایش گفت: عبارت راهیان معرفت عبارت بجایی است زیرا مسیری که شما  دانش آموزان آن را طی کردید و خداوند این توفیق را به شما داده است، مسیر معرفت است.

اوحدی همچنین اظهار داشت: در آموزه‌های دینی موضوع شناخت و معرفت جایگاه ویژه‌ای دارد و به همان میزان که شناخت و معرفت بیشتر شود، شکرگزاری از نعمت‌های خداوند نیز بیشتر خواهد شد.  

رئیس سازمان حج و زیارت از انتظار 6.5میلیون نفر برای اعزام به عمره خبر داد و گفت:‌ تشرف شما به عمره در دوران دانش آموزی نعمتی است که  خداوند به شما ارزانی داشته است.

اوحدی همچنین اظهار داشت: دوران دانش آموزی و دانشجویی دوران بسیار مهمی است و این سفر توشه سنگین برای شما بوده است که برای رسیدن به سر منزل ‌مقصود باید این توشه و ثروت را حفظ نمایید.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در همایش راهیان معرفت بیان داشت: یکی از  اهدافی که از سالیان قبل داشته‌ایم این  است که زمینه و بستر را برای نسل جوان فراهم کنیم تا آن‌ها بتوانند از این فضای معنوی و روحانی  بهره‌مند شود و ثمرات این سفر را در طول زندگی خود پیاده کنند لذا تصمیم گرفته شد که هم برای دانشجویان و هم دانش ‌آموزان این فرصت فراهم شود تا بتوانند به عمره مشرف شوند و این تشرف برکات زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت:‌ نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که خداوند از آفرینش ما هدف داشته و از سوی دیگر تمام موجودات عالم را در خدمت انسان قرار داده تا بتوانند به عبادت خداوند مشغول باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین اظهار داشت: آن چه در این بین مهم است این  است که ما از این فضا در زندگی به درستی استفاده کنیم.
وی هدف از عمره دانش آموزی و دانشجویی را چنین عنوان کرد که جوان در آغاز راه زندگی در مسیر  خلقت و  اهدافی که از خلقت برای او در نظر گرفته شده است قرار بگیرد.

وی همچنین به روحانیون توصیه کرد: در برخورد با نسل جوان متناسب با این نسل سخن بگویند تا جوان حقیقت را بپذیرد و در این مسیر گام بردارد.  

نمایند ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: آنچه لازم است بر روی آن سرمایه گذاری شود آن است که آثار و برکاتی که شما دانش آموزان در این سفر به دست آ‌ورده‌اید، حفظ شود.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.