پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

50 زائر ایرانی از اعزام به حج تمتع جاماندند

50 زائر ایرانی از اعزام به حج تمتع جاماندند

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از تایید نشدن استطاعت جسمی حدود 50 نفر از متقاضیان زیارت خانه خدا در حج 93 خبر داد.

ˈناصر خدرنژادˈ با بیان اینکه معاینات پزشکی زائران حج 93 از اوایل خرداد تا اوایل مرداد انجام شد، افزود: در نهایت‏، پزشکان کاروان ها، استطاعت جسمی حدود 300 نفر از زائران را برای تشرف به خانه خدا تایید نکردند و پرونده آنها برای تصمیم گیری نهایی به کمیسیون پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت ارسال شد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در کمیسیون پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت حدود 250 نفر از زائران برای تشرف به خانه خدا در حج امسال مجوز دریافت کردند و نزدیک به 50 نفر از تشرف به خانه خدا بازماندند.

خدرنژاد گفت: با توجه به تایید نشدن استطاعت جسمی این تعداد از زائران، از متقاضیان در فهرست انتظار برای جایگزینی آنها استفاده خواهد شد.

در حج امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می شوند که از این تعداد 61 هزار و 500 نفر زائر و دو هزار و 500 نفر نیز عوامل اجرایی، روحانیون، مدیران و معینه های کاروان ها هستند.

عملیات اعزام زائران از 14 شهریور ماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

50 درصد کاروان ها شامل 225 کاروان به صورت مدینه اول و 50 درصد دیگر شامل 226 کاروان به صورت مدینه بعد اعزام خواهند شد.

حداقل و حداکثر هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت میلیون و 700 هزار تومان و 10 میلیون و 600 هزار تومان است و کف قیمت ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، اما سقف قیمت ها حدود 250 هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش کیفی برخی گروه ها بوده است.

امسال با تاکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و به همت سازمان حج و زیارت برای نخستین بار، ثبت نام در کاروان های حج تمتع حدود سه ماه زودتر از سال های گذشته آغاز شد و بر این اساس فرصت بیشتری برای آموزش زائران و برنامه ریزی برای سفر آنان وجود خواهد داشت.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.