پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان دانش آموزی خبر داد :

ایجاد شبکه اجتماعی راهیان معرفت در فضای مجازی

ایجاد شبکه اجتماعی راهیان معرفت در فضای مجازی
رييس سازمان دانش آموزي در جمع دانش‌آموزان عمره گزار از ايجاد تشكل بزرگ مذهبي دانش‌آموزي در فضاي مجازي خبر داد و خواستار مشاركت حداكثري دانش‌آموزان در اين فضاي مجازي شد و اين حركت را بسيار ارزشمند و تاثير گذار دانست.

دكتر حميد رضا كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان دانش آموزشي در سخناني در همايش راهيان معرفت، سفر عمره را داراي آثار و بركات فراوان دانست و تولد تشكل جديد يعني راهيان معرفت با حضور دانش آموزاني كه پس از سفر عمره صفا و معرفت خاصي پيدا كرده اند، را به جامعه آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزي تبريك گفت و اظهار داشت: به دنبال ايجاد شبكه بزرگ اجتماعي دانش آموزان در فضاي مجازي در آستانه سال تحصيلي هستيم. بسيار خوشحال هستيم كه اولين بخش اين شبكه عظيم و پيشگامان آن، حضور دانش آموزان عمره گزار باشد.

جوانان با معرفت در فضاي مجازي حضور يابند

وي افزود: دانش‌آموزان در اين فضا، نوشته ها، مطالب، تجربيات، خاطرات و تصاوير زيباي دوران بامعرفت عمره را در شبكه اجتماعي به نمايش بگذارند و با هم در سطح كشور و در آينده نزديك با همسن و سالان خود در سراسر جهان بتوانند ارتباط برقرار كنند.


معاون وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: فضاي مجازي واقعيتي است كه اگر نيروهاي مومن، فداكار و اهل معرفت در آن حضور پيدا نكنند و مشاركت فعال و گسترده اي نداشته باشند، جولانگاه بدها درجهان خواهد شد. بايد اين فضا را قدر بشناسيم و طوري عمل كنيم تا جوانان با معرفت در فضاي مجازي حضور يابند و اين فضا را پس از علم و دين و صدق و معرفت اخلاق كنند، اگر اين فضا را از دشمن بگيريم، قطعا براي ما فرصت خواهد بود، اما اگر فضا را در اختيار ديگران قرار بدهيم، تهديد خواهد بود.


فعاليت‌هاي قابل توجه در آموزش و پرورش

دكتر كفاش در ادامه با تشكر از زحمات مسئولان سازمان حج و زيارت از جمله مهندس اوحدي و نگاه آنها به مقوله آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: فعاليت‌هاي زيادي در آموزش و پرورش در حوزه آموزشي ـ تربيتي و پرورشي شاهد هستيم، همزمان با برگزاري اين همايش، دانش آموزان قرآني در مشهد و دانش آموزان عرصه فرهنگي در اصفهان در حال رقابت هستند، اما اگر از بنده بپرسند كه در بين اين فعاليتها، بهترين‌ها را نام ببريد، بنده اول همايش راهيان معرفت را نام مي‌برم.


به گفته وي، سفر عمره با توجه به فضاي معنوي حاكم بر آن و استفاده مناسب از آن، عزيزان ما را براي هميشه بيمه مي‌كند و بهترين فعاليت در حوزه تربيتي در آموزش و پرورش، عمره دانش آموزي است.


راه اندازي سفر دانش آموزي به عتبات عاليات

آقي كفاش افزود: در آينده نزديك شاهد سفر عزيزان دانش آموز به عتبات عاليات خواهيم بود كه با ابتكار و پيشنهاد جناب آقاي مهندس اوحدي رئيس محترم سازمان حج و زيارت اين اتفاق رخ خواهد داد و قطعا از فعاليتهاي جذاب براي دانش آموزان به ويژه براي خواهران عزيز ما كه بنا به مقررات عربستان نمي‌توانند به عمره اعزام شوند، خواهد بود و اين سفر هم مانند سفر عمره آثار و بركات فراواني خواهد داشت.


وي گفت: فعاليت سوم، برگزاري اردوهاي زيارتي، زيارت اولي‌ها به مشهد مقدس است كه حركت بسيار ارزشمندي در دهه كرامت به شمار مي‌رود و بچه هايي از سراسر كشور براي اولين بار به زيارت مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف مي‌شوند.


فعاليت چهارم، طرح راهيان نور، سفر نوجوانان و جوانان عزيز به جبهه‌هاي نور و يادمان‌هاي دفاع مقدس در جنوب و غرب كشور با هدف آشنايي با فرهنگ ايثار و شهادت و دفاع مقدس و حفظ پرچم‌هاي مدافعان مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس است كه به صورت مشترك از سوي بسيج و آموزش و پرورش برگزار مي‌شود.


وي افزود: در سند تحول بنيادين، ديگر نامي از كلاس و مدرسه به عنوان تنها مكان تربيتي مطرح نيست و فضاي آموزشي گسترده‌تر از مدرسه و كلاس مدنظر قرار گرفته است. حضور در اماكن مذهبي و عتبات عاليات تاثير شگرفي در زندگي و آينده دانش آموزان مي‌گذارد و تاثيرات معنوي و تربيتي زيادي دارد.


معاون وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: فضاي آموزش و تربيت در دنيا تغيير كرده، امروز تاثير فعاليتهايي غير از آموزش، همچون فضاهاي اردويي، مسافرت جمعي و تشكل‌هاي دانش آموزي كمتر از كلاس و درس نيست. آموزش و پرورش در برنامه جديد و سياست‌هاي اعلام شده وزير محترم آموزش و پرورش، كيفيت بخشي برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي را دنبال مي‌كند، در دوره جديد به دنبال حركتهاي جديد جمعي و جريان سازي فرهنگي و برنامه‌هاي جديد هستيم.


ايجاد جريان مذهبي مي‌تواند جامعه را بيمه كند

وي افزود: ايجاد جريان مذهبي مي‌تواند جامعه را بيمه كند و سبب ايستادگي در برابر تهاجم فرهنگي دشمن شود. تشكل راهيان معرفت پس از زيارت بامعرفت تاثيرات مثبت خواهد داشت و مي‌تواند به اين واقعيت كمك كند. تجمع بخشي از دانش آموزان عمره گزار از شهر و استان تهران و استان البرز برنامه ارزشمندي است كه اميدوارم سازمان دانش آموزي تدبيري اتخاذ كند و اين حركت در استان‌هاي ديگر هم برگزار شود.


رييس سازمان دانش آموزي تاكيد كرد: تشكل راهيان معرفت، بازوي سازمان دانش آموزي براي جريان سازي معرفتي و كمك به سازمان دانش آموزي خواهد بود.


افزايش مشاركت تشكل‌هاي دانش آموزي در صحنه و مناسبتهاي مختلف مذهبي

وي خواستار مشاركت تشكل‌هاي دانش آموزي در صحنه و مناسبتهاي مختلف مذهبي شد و با اشاره به تاثيرات سفر عمره در دوران جواني و نوجواني اعلام كرد: حفظ نور ناشي از اين سفر معنوي سبب بيمه شدن فرد مي‌شود و براي اصلاح جامعه كارساز خواهد بود و جريان معرفتي ايجاد مي‌شود.


رئيس سازمان دانش آموزي گفت: اميدواريم در دوره جديد با هماهنگي سازمان حج و زيارت، زمينه بيشتري براي حضور دانش آموزان عزيز و فرهنگيان گرانقدر را آغاز كنيم و از تمامي دست اندركاراني كه اسباب اين حركت بزرگ معنوي عمره دانش آموزي را فراهم كردند، تشكر مي‌كنم.


وي با اشاره مجدد به تولد راهيان معرفت در كنار ديگر تشكل‌هاي آموزشي و پرورشي، از دانش آموزان خواست در اولين گام به فضاي مجازي، سخنان گهربار و مناظره زيباي امام سجاد عليه السلام با شبلي از ياران آن امام همام را درباره سفر حج و ابعاد مختلف مورد ملاحظه قرار دهند.


آقاي كفاش در پايان از تمام مسئولان و افرادي كه دست به دست هم داده و به حركت بزرگ عمره دانشجويي كمك كردند از جمله سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري تقدير كرد.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.