پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش اهمیت نماز در سفرهای زیارتی باحضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور

برگزاری همایش اهمیت نماز در سفرهای زیارتی باحضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور

اولین همایش اهمیت نماز در سفرهای زیارتی با همت مدیریت حج وزیارت خراسان جنوبی و همکاری ستاد اقامه نماز در محل نمایشگاه حج خراسان جنوبی برگزار گردید،

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در این همایش اظهارداشت: حج مانند کتابی است که بایستی کلمه به کلمه آن همراه با مضامینش را درک کنیم.وی با بیان اینکه تمام اعمال حج دارای معنا، قالب و روح هستند، ادامه داد: این اعمال در عرصه های مختلف بویژه عرصه نماز که در تمامی اعمال حج متبلور است وجود دارد.قائم مقام ستاد اقامه نمازکشور با اشاره به اینکه خداوند یکی از فلسفه های حج را یاد خدا در قرآن ذکر می کند، تصریح کرد: حج یاد خدا در ایام خاص است اما نماز یاد خدا در هر شبانه روز است لذا اساس مناسک حج به منظور اقامه نماز است.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه اگر پیام انقلاب اسلامی و امام (ره) در بین تمامی مسلمانان گسترش و پیاده سازی شود هیچ قدرتی توان مقابله با مسلمانان را نخواهد داشت، افزود: امروز مردم فلسطین اگرچه به لحاظ نظامی امکاناتی ندارند اما از روح مقاومت اسلامی که برگرفته از آیه های قرآن و انقلاب اسلامی است؛ اسرائیل را به ذلت می کشانند.

وی بیان کرد: امروز استکبار و دشمنان مسلمانان در صدد ایجاد تفرقه و درگیری بین امت مسلمان هستند و در این راستا سرمایه های مالی عظیمی نیز می دهند که گروهک داعش زاییده هیمن حربه است.
 قائم مقام ستاد اقامه نمازکشور با تاکید براینکه مسلمانان در بسیاری از موارد با یکدیگر مشترکات دارند، افزود: یکی از پیام های مهم حج این است که هر مسلمان با هر ویژگی و مذهبی که دارد به مشترکات و خدای واحد توجه کند.

حجت الاسلام کلباسی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ امری کوبنده تر از حضور شیعه در نمازهای جماعت اهل تسنن برای شکست حربه های تکفیری ها نیست چراکه حضور وحدت آمیز حجاج در نمازهای جماعت توطئه های دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) را خنثی می کند.

وی با تاکید براینکه باید به فکر نماز نسل خود باشیم، خاطرنشان کرد: همانطور که به نیازهای مادی، تفریحی، تحصیلی و دانش فرزندان خود توجه می کنیم همان میزان احساس و اهمیت بایستی برای نماز آنان داشته باشیم.

شایان ذکراست در ابتدای این همایش ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی گزارشی را درخصوص اقدامات انجام شده در راستای ترویج نماز در بین زائرین ارائه نمود.

                                                                                              روابط عمومی حج و زیارت خراسان جنوبی
محمد نجفی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.