پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی تأکید کرد:

ضرورت اطلاع رسانی به حجاج از شرایط کشور میزبان

ضرورت اطلاع رسانی به حجاج از شرایط کشور میزبان
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بر ضرورت تلاش براي تحكيم وحدت مسلمانان در سفرهاي زيارتي اظهار داشت: در حوزه سلامت سفرهاي زيارتي بايد بحث اطلاع رساني جدي گرفته شود تا همه زائران توجيه شوندكه چگونه عمل كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و السملين سيد علي قاضي عسكر كه در جمع مسوولان حراست دفاتر حج وزيارت كل كشور سخن مي‌گفت افزود: در حوزه حج و زيارت بايد تمام تلاش ما ضمن پاي بندي به اصول، در اين جهت باشد كه بي جهت حساسيتي را در كشورهاي ميزبان بوجود نياوريم.

سرپرست حجاج ايراني افزود: زائران ايراني از اقشار مختلف جامعه هستندو متناسب با هر قشري اطلاع رساني به آنها تقويت شود تا آگاهانه عمل كنند ودر كشورهاي عراق و عربستان دچار گرفتاري نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضي عسكر سفرهاي زيارتي را فرصتي مناسب براي معرفي مكتب اهل بيت ودست آوردهاي انقلاب اسلامي دانست.

وي افزود: شرايط خاص كشورهاي ميزبان در سفرهاي زيارتي به طور جدي با مردم در ميان گذاشته شود تا زائران از شرايط اين كشورها آگاه شوند.

آقاي قاضي عسكر اظهار داشت: سالانه ميليون‌ها زائر ايران به كشورهاي عراق و عربستان اعزام مي‌شوند لازم است مسئولين بعثه و سازمان مراقبت‌هاي جدي در حوزه امنيت سفر آنها در نظر بگيرند. بايد از آموزش‌هاي تكراري به زائران پرهيز كرد و شيوه‌هاي نويني به كار گرفته شود تااهداف مورد نظر ما را تامين كند.

وي به اصلاح ديگران از ديدگاه اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: اسلام راهكارهاي مناسبي براي اصلاح ديگران بويژه در زمينه آسيب‌هاي اخلاقي در سفرهاي زيارتي ارائه داده كه بايد با صبر و حوصله و بدور از جنجال عمل شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: بايد تلاش شود فضاي آرامي كه اكنون در حوزه سازمان وجود دارد حفظ شود و مراقب بود تا ضمن تلاش براي صيانت از زائرين، دقت لازم صورت گيرد تا فسادي بروز نكند و تمام سعي خود را متوجه اين مساله كنيم كه از فتنه‌هاي اخلاقي، سياسي و اقتصادي مخالفت بعمل آوريم.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.