پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

«وصال دوست» به دست حجاج ايراني رسيد

«وصال دوست» به دست حجاج ايراني رسيد
نشريه ويژه زائران حج تمتع با عنوان «وصال دوست» از سوي مديريت برنامه و محصولات فرهنگي معاونت فرهنگي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، نشريه وصال دوست كه به منظور آگاهي‌بخشي به زائران حج تمتع تهيه شده و در اختيار آنان قرار گرفته است، حاوي مطالبي از جمله «بايسته‌هاي اخلاقي زائر»، مطالبي درباره فضيلت مدينه، مكه، مسجدالنبي، گزارش‌هايي تاريخي درباره ائمه بقيع عليهم‌السلام، مطالبي درباره مدفونين در قبرستان بقيع و غيره است.

در ابتداي ويژه‌نامه وصال دوست، پيام نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خطاب به زائران بيت الله الحرام به چشم مي‌خورد. در بخشي از پيام حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به حج گزاران آمده است: شما سفيران و پيام‌آوران انقلابي بزرگ و شهيداني سرافراز هستيد. ملت‌هاي مسلمان دنيا چشم اميد به ايران اسلامي دوخته‌اند و با زائران ايراني به ديد ويژه‌اي مي‌نگرند و تمامي اعمال و رفتار ما را زير نظر داند.

در ادامه اين پيام آمده است: از اين رو به مصداق كلام نوراني امام صادق عليه‌السلام كه فرمودند: «كونوا لنا زينا و لاتكونوا علينا شينا، زينت مكتب اهل بيت باشيد و با شركت در نمازهاي جماعت حرمين شريفين و نيز انس با قرآن و دعا و رفتار كريمانه، عشق و محبت به اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام را در دلها جاودان و پايدار نماييد.

در بخش ديگري از اين ويژه‌نامه، با عنوان «بايسته‌هاي اخلاقي زائر» به ذكر برخي وظايف اخلاقي و اجتماعي حج‌گزاران پرداخته شده است؛ تقوا، اخلاص، پاك كردن دارايي، آگاه كردن دوستان، گشاده‌دستي، حُسن خلق، دوري از تكبر و كمك و خدمت به همراهان، و گناه نكردن پس از بازگشت، از اين موارد است.

ويژه‌نامه وصال دوست كه با تصاويري زيبا و چشم‌نواز از اماكن مقدسه در مكه مكرمه و مدينه منوره همراه است، در ادامه به شرح فضايل مدينه و مسجدالنبي صلوات‌الله‌عليه‌وآله پرداخته و نقشه‌اي مصور نيز از بخش‌هاي مختلف اين مسجد شريف در اختيار حج گزاران قرار داده است.

اين نشريه همچنين حاوي اطلاعات بسيار كاملي از قبرستان بقيع، موقعيت قبرهاي مختلفي كه در اين قبرستان وجود دارد و اطلاعاتي درباره امامان، صحابه و ديگر كساني است كه در اين قبرستان مدفون هستند. موقعيت هر كدام از اين قبور نيز بر روي نقشه مشخص شده است.

بخش‌هاي پاياني ويژه‌نامه وصال دوست كه در اختيار حج‌گزاران قرار گرفته، به اعمال حج تمتع، اماكن مقدس مكه منوره و مساجد اين شهر و همچنين حضرت خديجه سلام‌الله‌عليها و ويژگي‌هاي اخلاقي و شخصيتي ايشان پرداخته است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.