پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعلام زمان قطعی پرواز کاروان های حج تا پایان هفته آینده

اعلام زمان قطعی پرواز کاروان های حج تا پایان هفته آینده
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه نخستین گروه از زائران ایرانی از 14 شهریورماه عازم سرزمین وحی خواهند شد، گفت: زمان پروازکاروان های حج تا پایان هفته آینده قطعی و به کاروان ها اعلام می شود.

حسن سرخوش در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: اولین گروه از عوامل اجرایی حج تمتع امسال دهم شهریور ماه و نخستین گروه از زائران ایرانی بیت الله الحرام از 14 شهریور ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی افزود: در حج سالجاری همچون سال گذشته 64 هزار ایرانی به حج اعزام می شوند که 61 هزار و 500 نفر از آنان زائر و مابقی این جمعیت را عوامل اجرایی، ستادی، فرهنگی و پزشکی تشکیل می دهند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت  با بیان اینکه زائران ایرانی در قالب 453 کاروان به حج اعزام می شوند، اظهار داشت: 30 هزار و 200 زائر ایرانی در قالب 232 کاروان مدینه قبل و 29 هزار و 150 زائر ایرانی در قالب 221 کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی اعزام می شوند.

سرخوش با اشاره به اینکه نیمی از پروازهای زائران ایرانی توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان و نیمی دیگر توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می گیرد، اضافه کرد: اعزام کاروان های «مدینه قبل» از 14 شهریور ماه آغاز شده و تا 30 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، همچنین کاروان های «مدینه بعد» از 25 شهریور ماه تا ششم مهرماه به عربستان اعزام می شوند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نخستین گروه از حجاج ایرانی 17 مهرماه به کشور باز می‌گردند، گفت: عملیات بازگشت کاروان های «مدینه قبل» از 17 مهرماه آغاز شده و تا 28 مهرماه ادامه خواهد داشت، همچنین کاروان های مدینه بعد از 23 مهرماه لغایت ششم آبان ماه به میهن اسلامی بازمی گردند.

مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج با اعلام اینکه که کاروان های حج امسال در 4 قالب کاروان های 85 نفره، 115 نفره ، 135 نفره و 160 نفره می باشد، بیان کرد: حجاج ایرانی از 19 ایستگاه پروازی کشور به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این کاروان های مدینه قبل تنها به ایستگاه پروازی تهران اختصاص داشت، اعلام کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و مذاکرات صورت گرفته با هواپیمایی کشورمان و هواپیمایی کشور میزبان در حج سالجاری پروازهای مدینه قبل به هشت ایستگاه پروازی کشور و برای زائران 18 استان اختصاص یافته است.

وی در خصوص اعلام زمان قطعی پرواز کاروان های زائران ایرانی گفت: زمان پروازهای رفت و برگشت 19 ایستگاه پروازی حج تمتع مشخص شده است و برنامه ریزی برای اختصاص این پروازها به استان ها و کاروان‌های زائران در سراسر کشور در حال انجام است و امیدواریم زمان قطعی پروازهای حج کاروان های زائران ایرانی تا پایان هفته آینده نهایی و به کاروان ها اعلام شود.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تأکید کرد: با توجه به احتمال جابجایی و تغییر در ساعت پروازهای برگشت ، زائران عزیر کشورمان برای برگزاری مراسم ولیمه 48 ساعت بعد از زمان مشخص شده برای پرواز برگشت برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی با اشاره به تهیه متمرکز چمدان های حجاج متناسب با استانداردهای مورد نظر شرکت های هواپیمایی گفت: تنها چمدان های تهیه شده بر اساس استانداردهای مورد نظر است، در فرودگاه های ایران و عربستان از زائران تحویل گرفته می شود و زائران تنها یک ساک کوچک با ظرفیت 5 کیلوگرم را می توانند با خود به داخل هواپیما ببرند و از بردن بسته ها و لوازم اضافه به داخل هواپیما خودداری کنند.

مدیرکل برنامه ریزی و اعزام سازمان حج و زیارت در پایان باتوجه به انجام پروازهای حج از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاه‌های کشور تشکیل شده که با بازدیدهای مستمر از فرودگاه حضرت امام(ره) ، روند آماده سازی این فرودگاه برای انجام پروازهای حج سالجاری و رفع نیازهای زائران را پیگیری می نماید.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.