پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاكيد رييس هلال احمر برارتقاى سلامت زائران ايراني

تاكيد رييس هلال احمر برارتقاى سلامت زائران ايراني
رئيس جمعيت هلال احمر اظهار كرد: بايد آخرين دستاوردها در زمينه آموزش و ارتقاى سلامت زائران را به منظور دستيابى زائران به سبك زندگى سالم بر اساس استراتژى ابلاغى از سوى مقام معظم رهبرى شناسائى كرد.

دكتر محمد فرهادى در همايش پزشكان حج تمتع ۹۳، جمعيت هلال احمر را مسئول تامين سلامت زائران در حج، عمره و عتبات عاليات دانست و گفت: تامين سلامت زائران با شناسايي دقيق نيازها و نقاط ضعف و قوت با اتكا به پژوهش، ارتقاى سطح فرهنگ سلامت جامعه هدف از راه آموزش و به كارگيرى توان خالص ترين اعضاى جامعه پزشكى محقق خواهد شد.

وى با اشاره به تغييرات سريع جهانى الگوى بيمارى ها، تصريح كرد: لذا بايد علاوه بر تبادل آخرين يافته ها و تجارب براى شناسايى چالش هاى اين حوزه و انجام پژوهش ها و آموزش هاى لازم، به جنبه هاى اجرائى و عملياتى آن هم نگاه ويژه اى داشت.

رئيس جمعيت هلال احمر با تاكيد بر اين كه پزشكان كاروان خط مقدم و مسئول اصلى حفظ سلامت حجاج هستند، گفت: بر اين اساس بايد در عرصه عمل هم بر اساس علم روز پزشكى و در نظر گرفتن واقعيت ها، عمليات پزشكى بدون نقصى را اجرايى كرد و در ترويج فرهنگ سلامت و حفظ آن براى زائران گام هاى محكمى برداشت.

به گفته وى اگرچه برخى روش هاى سنتى در برنامه هاى اجرايى پزشكى حج خوب است، اما پزشكان كاروان بايد از پيشرفت هاى فناورى روز جهان بهره گرفته و در كارهاى خود سرعت را با دقت همراه كنند تا زائران حجى سالم، راحت و مطلوب را به جا آورند.

فرهادى با تاكيد بر توجه پزشكان به مشكلات و مسائل بهداشتى زائران، اظهار كرد: مديران مركز پزشكى حج و زيارت همه تلاش خود را مى كنند تا با برنامه ريزى دقيق و عملياتى براى پزشكان ، زمينه اقدامات آموزشى و پژوهشى جديد را فراهم آورند.

وى با تاكيد بر اين كه براى تحقق اهداف و سياستهاى پزشكى حج و زيارت برنامه ريزى و فعاليت اجرائى خوبى انجام شده است، گفت: با اين وجود براى اجراى اهداف نظام جامع سلامت جمعيت هلال احمر بايد گام هاى اساسى برداشت و از اين منظر به اهداف بشردوستانه خود نزديك تر خواهيم شد
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.