پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده برگزار شد

کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده برگزار شد
کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده پیش از ظهر امروز با حضور خانواده شهدای غریب آزاده در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده پیش از ظهر امروز با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و تعدادی از مسئولین کشور در جمع صمیمی خانواده های گرانقدر شهدای غریب آزاده برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهیدی در این مراسم گفت: 90 درصد رزمندگان کشورمان که توسط دژخیمان عراقی اسیر شده بودند، با مجروحیت به اسارت در آمده بودند و این نشان می دهد که آزادگان عزیز تا آخرین توان و گلوله تسلیم دشمن نشدند.

معاون رئیس جمهور در سخنانش از علیرضا رحیمی نوجوان 14 ساله ای نام برد که در سالهای اسارت در مقابل دوربین خبرنگاران به نداشتن حجاب خبرنگار هندی اعتراض می کند و در حالی که اسیر شده دست از تبلیغ اعتقادات خود نمی کشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به صبر و شکیبایی آزادگان در تحمل دردها و رنجهای اسارت، از شهید تندگویان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که در سالهای اسارت در زندان های رژیم بعثی به شهادت رسید نام برد و گفت: کسانی که در سلول های مجاور آن شهید بزرگوار بودند تنها از صدای شلاق متوجه می شدند که ایشان زیر شکنجه نیروهای بعثی قرار دارد.

وی تعداد بانوان آزاده را 86 نفر اعلام کرد و گفت: حضور زنان آزاده و مقاومت آنان معجزه و مایه آبروی کشور در سال های دفاع مقدس بوده است.

حجت الاسلام شهیدی بر لزوم حفظ خاطرات و اندیش های آزادگان سالهای دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: برای آگاهی نسل دوم و سوم انقلاب که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده اند، بایستی آنچه در سینه های آزادگان از گنجینه های دفاع مقدس و مقاومت و استقامت نهفته شده، مکتوب و به رشته تحریر در آید.


دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این مراسم شهادت را مسیر تعالی و ترقی هر ملتی خواند و گفت: تمام اتفاقات و دستاوردهای جمهوری اسلامی در این 38 سال در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مرهون فداکاری کسانی است که در بحرانی ترین شرایط کشور، ایستادگی و استقامت داشتند.

وی به جایگاه شهدا در آیات قرآن اشاره کرد و افزود: یکی از دلایلی که از آینده جمهوری اسلامی اسران با اطمینان حرف می زنیم این است که علی رغم کینه توزی ها و دشمنی ها خون شهدا به پای درخت انقلاب ریخته شده است.

معاون اول رئیس جمهور در کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده ، اظهار داشت: آزادگان در سخت ترین شرایط از آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند و مدال حضور در میدان نبرد، جراحت، اسارت، جانبازی و شهادت بر سینه شهدای غریب آزاده آویخته شده که هریک از این مدال ها به تنهایی مایه افتخار است.

«معصومه آباد» از بانوان آزاده در بخشی از این مراسم، بازگشت آزادگان به کشور را از برگهای زرین تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: امروز بیستر از گذشته لازم است تا فرهنگ آزادگی به عنوان میراثی گرانقدر از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد.

نویسنده کتاب «من زنده ام» بیان کرد: آزادی آزادگان معجزه ای برای ملت ایران بود و ماجرای شهادت شهدای غریب آزاده ماجرای کسی است که صدها بار شهید و زنده شده است.

کنگره تجلیل از شهدای آزاده پیش از ظهر امروز همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ، در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.