پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

از خدمات پزشكي عربستان استفاده خواهد شد

از خدمات پزشكي عربستان استفاده خواهد شد
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت اعلام كرد: به جاي ارسال هزينه‌بر تجهيزات پزشكي و اضافه كردن كادر درماني بيشتر در موسم حج تمتع، از خدمات پزشكي دولت سعودي استفاده خواهد شد.

سيدعلي مرعشي، رئيس مركز پزشكي حج و زيارت اعلام كرد: به دليل هزينه‌هاي زيادي كه خريد و ارسال تجهيزات پزشكي به زائران تحميل مي‌‌كرد مقرر شده است در اين زمينه از امكانات عربستان استفاده شود.

وي اضافه كرد: از سوي ديگر ارسال دستگاه‌هاي دياليز به عربستان و انجام عمل دياليز در درمانگاه‌هاي ايران در عربستان، نيازمند اضافه كردن متخصصان كُليه و مسئولان كاركشته دياليز به تيم‌ پزشكي است در حالي كه مي‌توان با برنامه‌ريزي درست همين خدمات را با كيفيت مناسب از دولت سعودي دريافت كرد.

مرعشي تصريح كرد: البته در قسمت‌هايي كه احساس كنيم به دليل شلوغي در ايام تمتع دولت سعودي نمي‌تواند خدمات پزشكي را با كيفيت مناسب ارائه كند، تأمين نيرو و تجهيزات پزشكي را انجام مي‌دهيم اما در قسمت‌هايي كه بتوانيم از امكانات عربستان استفاده كنيم، ظرفيت محدود اعزام به حج تمتع را به زائراني اختصاص مي‌دهيم كه سال‌هاست در نوبت حج قرار دارند.

لازم به ذكر است: در حج تمتع سال جاري از ۶۰ هزار زائر ايراني ۲۰ درصد داراي فشار خون، ۱۳ درصد بيمار ديابتي و ۳۳ درصد قند بالاي ۱۰۰ هستند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.