پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اوحدی در همایش مدیرمجموعه های حج 93:

در حفظ حقوق زائران اجازه هیچگونه تسامحی نداریم

در حفظ حقوق زائران اجازه هیچگونه تسامحی نداریم
رئیس سازمان حج و زیارت در همایش مدیران مجموعه های حج امسال با بیان اینکه اوج تجلی میزبانی از زائران در مجموعه های حج اتفاق می افتد، تأکید کرد: در حفظ حقوق زائران اجازه هیچگونه تسامحی نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» روز دوشنبه در همایش مدیران مجموعه های حج 93 گفت:  زائران در حج هر مشکلی را که مشاهده کنند، به شما مراجعه می کنند و زائران بیشترین زمان را در مجموعه های شما هستند، از این رو شما پیشانی عملیات حج هستید.

وی افزود: زائران در مجموعه هایی که شما مدیریت آنرا به عهده دارید، اسکان داده می شوند و در آنجا به آرامش می رسند، از این رو اوج تجلی میزبانی از زائران حج در مجموعه ها اتفاق می افتد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در صورت بروز هر مشکلی در خدمات اولین کسی که زائران به وی مراجعه می کنند، مدیر مجموعه است، ادامه داد: مدیران مجموعه ها باید از شکیبایی و سعه صدر لازم در برخورد با زائران برخوردار باشند و زائران از آنها توقع دارند که پاسخگوی همه مسائل باشند.

اوحدی بیان کرد: اگر به رعایت اخلاق در برخورد با زائران تأکید می شود، اوج ضرورت رعایت اخلاق در برخورد با زائران در مجموعه ها است بدلیل اینکه زائران زمان زیادی از سفر خود را در مجموعه ها می گذرانند.

وی یکی از وظایف و مأموریت های مدیران مجموعه ها را ارتباط نزدیک با مدیران مناطق مکه و مدینه دانست و گفت: مدیران مجموعه حلقه وصل سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری هستند و برای پاسخگویی به زائران باید از آخرین وضعیت عملیات حج و اقدامات صورت گرفته باخبر باشند.

رئیس سازمان حج یکی از مهمترین وظایف مدیران مجموعه های حج را استیفای حقوق زائران در هتل ها عنوان کرد و افزود: در برخورد با صاحبان سعودی هتل های محل اسکان زائران ، دستورالعمل ها و تعهدات آنان در خدمات به زائران از جمله نظافت و سرویس دهی به اتاق ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا مبادا حقوق زائران ضایع شود.

وی با اعلام اینکه حرمت زائران در عملیات حج اولویت ماست، تأکید کرد: در حفظ حقوق زائران اجازه هیچگونه تسامحی نداریم و اگر در مجموعه ها مشکلی پیش آمد و رفع نگردید، مسئولین مناطق در جریان مسأله قرار گیرند تا حقی از زائران پایمال نشود.

رئیس سازمان حج بر همدلی و انسجام میان عوامل مجموعه ها تکید کرد و گفت: لازم است عوامل مجموعه ها در ارائه خدمات و برخورد با زائران توجیه کافی شده باشند و همچنین مشکلات و مسائل مجموعه با نشست های متعدد با عوامل و پزشک مجموعه و یا در شورای فرهنگی مجموعه که روحانی و مدیرمجموعه در آن حضور خواهند داشت، با اعتقاد به کار جمعی و مشورتی مرتفع و رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ها در حوزه حمل و نقل، حذف 25 هتل بی کیفیت از چرخه خدمات و خلاقیت ها و نوآوری ها به این دلیل اتفاق می افتد که آرامش زائران حفظ شود، تأکید کرد: شرایطی فراهم شود تا زائران در مجموعه ها آرامش و آسایش کافی داشته باشند تا بتوانند بهره مندی معنوی کافی از سفر خود داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان از مدیران مجموعه های حج سالجاری خواست: خلاقیت ها و نوآوری های خود در مدیریت مجموعه ها و ارائه خدمات به زائران را به صورت شفاهی و مکتوب در اختیار سازمان قرار دهند تا در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.