پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همايش نيروهاي ستادي حج ۹۳ برگزار شد

همايش نيروهاي ستادي حج ۹۳ برگزار شد

همایش هم اندیشی مدیران ستادی و اعضای ستادهای حج تمتع 93 برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، همایش هم اندیشی مدیران ستادی و اعضای ستادهای حج تمتع 93 صبح دوشنبه 27 مردادماه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیات، معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در جمع صمیمی مسئولان و اعضای ستادهای حج تمتع 93 برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت را دو بال پرواز براي خدمت خالصانه به زائران بيت الله الحرام توصيف كرد و اظهار داشت: اعضاي ستادي حج ۹۳ وديگر كارگزاران حج و زيارت، وظيفه قانوني و شرعي دارند از حقوق زائران دفاع كنند.

وي از كارگزاران اعزامي به حج ۹۳ خواست تا بين خود و خدا عهدكنند تا هرچه مي‌توانند به زائران خانه خدا خدمت كنند.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفت: تمامي خدمتگذاران حج در بعثه و سازمان حج وظيفه دارند خود را وقف خدمت به مردم كنند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این همایش بر حفظ حقوق زائران از سوی نیروهای ستادی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر وظیفه ای که به ما محول شده به درستی انجام دادیم سمت و جایگاه ما ارزش دارد و اگر از هدف اصلی که همانا خدمتگزاری به زائران و حجاج است، دور شدیم، مسئولیت تخطی از آن مسئولیت به گردن ما خواهد بود.

اوحدی در خصوص مأموریت ها و وظایف اعضای ستادها در عملیات حج بیان کرد: رویکرد اول در انجام وظایف و مأموریت ها این است که ما با یک عملیات تکراری در حج مواجه هستیم که این دیدگاه آسیب های خود را بهمراه دارد و اما رویکرد دوم این است که با شناخت درست مأموریت و بهره مندی از تجارب گذشته و همفکری امور را پیش ببریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیروهای ستادی حج 93 توصیه کرد: نگاه ما به مأموریت حج، ماموریتی در راستای اجرای یک فریضه معنوی باشد.

وی با بیان اینکه هر قدمی که در جهت ایجاد آرامش زائران در ایام تشریق برداشته شود، اثر وضعی اش در زندگی دنیا و آخرت ما مؤثر خواهد بود، گفت: بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب، حج مصداق اقتدار معنوی نظام و کشور است.

اوحدی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: چارچوب ذهنی ما این باشد که در عمل به وظایف خود، حقوق زائران را حفظ نماییم و کلیه تلاش ها، طرح ها و برنامه ریزی های ما و خلاقیت ها و نوآوری های مجموعه در قالب تحقق این مهم صورت گیرد.

در ادامه این مراسم 'حمید محمدی' معاون توسعه مدریت و سرمایه انسانی سازمان حج و زیارت طی سخنانی بر حسن خلق نیروهای ستادی در برخورد با زائران و انتقال و اشتراک تجربیات به نیروهای جدید و بر لزوم نوآوری و خلاقیت در عرصه عملیات تأکید کرد.

'ناصر خدرنژاد' معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج وزیارت، در این همایش گفت: تمام سعی ما این بوده که در عملیات حج نیروهای توانمند و شایسته بکار گرفته شوند و از مسئولین و اعضای ستادهای حج 93 خواست تا انتقادات و پیشنهادات خود در خصوص عملیات را به سازمان ارائه دهند.

وی در سخنانش تأکید کرد: زمانی که در عملیات لباس فرم ستادی به تن می کنیم، معنی اس این است که لباس خدمتگذاری حجاج را به تن کرده ایم و آماده پذیرایی و خدمت به زائران در ضیافت الهی شده ایم.

در ادامه این برنامه جلسه جداگانه ای با حضور رئیس و اعضای هریک از ستادهای مکه و مدینه به منظور هماهنگی بیشتر و آمادگی اعضای هریک از ستادها برگزار شد.

در حج سالجاری بمنظور افزایش اعزام زائران در صف حج تمتع، تعداد عوامل ستادی 20 درصد نسبت به گذشته کاهش یافته که لازم است اعضای ستادها با  همت جدی تر و خالصانه در اجرای عملیات و خدمت به زائران و ضیوف الرحمان تلاش کنند.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.