پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسات آموزشي متمركز خوزستان به زبان عربي

جلسات آموزشي متمركز  خوزستان به زبان عربي

جلسات آموزشي متمركز كاروانهاي حج تمتع اهواز به زبان عربي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت خوزستان جلسات آموزشي متمركز كاروانهاي حج تمتع كلانشهر اهواز به زبان عربي در مصلي مهديه امام خميني (ره) اهواز برگزار شد.

در اين مراسم كه راس ساعت 7 بعداز ظهر و با تلاوت قرآن كريم آغاز شد ابتدا هر كاروان بصورت مجزا حلقه هاي نماز را تشكيل داد و روحانيون كاروانها به شرح اعمال و كنترل نماز حجاج پرداختند. همچنين هركدام از كاروانها طوافي حول ماكت كعبه مستقر در مصلي نيز انجام دادند.

عبدالامام حويزاوي به نمایندگی از مدیر حج و زیارت استان ضمن ارائه آماري در خصوص تعداد كاروانها حج استان، تاريخ حركتها و هتلهاي مكه و مدينه ، نكات اجرايي سفر به زبان عربي را ايراد كرد.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمين دكتر حيدري به آموزش نماز و احكام حج پرداخت. ايشان به زبان عربي مراحل قبل از سفر و در حين سفر را براي حجاج توضيح داده و به تشريح اعمال عمره تمتع و شرايط و احكام آن پرداخت. 

در حاشيه مراسم  نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي حج نيز به نمايش گذاشته شد كه مورد استقبال حجاج قرار گرفت.

لازم به ذكر است كه جلسات آموزشي متمركز حجاج اهوازي به مدت 6 شب از تاريخ 25 مردادماه در مصلي نماز جمعه اهواز برگزار گردید كه 3 شب اول به زبان فارسي براي حجاج فارس زبان و 3 شب دوم آن به زبان عربي براي حجاج عرب زبان مي باشد.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.