پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش و اردوی آموزشی زائرین حج تمتع استان خراسان جنوبی برگزار شد.

همایش و اردوی آموزشی زائرین حج تمتع استان خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیریت حج وزیارت خراسان جنوبی با هدف آموزش میدانی حجاج ، اقدام به برپایی اردوی آموزشی یک روزه نمود.

در این همایش که با حضور زائرین حج تمتع 93 این استان در محل حسینیه امام رضا (ع) بیرجند برگزار گردید، نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی ، سفر زائرین را بعنوان توشه عمرشان دانست و ادامه داد امسال تعداد 915 زائر از خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می شوند که تعداد 481 نفر مرد و 434 نفر زن می باشند و مسن ترین زائر استان یک خانم با 91 سال سن و جوان ترین زائر خانمی با 28 سال سن می باشد.

مدیر حج وزیارت استان با بیان اینکه خدمات رسانی به زائرین نسبت به سالهای پیش قابل مقایسه نیست افزود: تلاش می شود تمام اقلام مورد نیاز حجاج از کشور جمهوری اسلامی ایران تأمین شود که امسال این مورد 100درصد افزایش داشته است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده سابق مقام معظم رهبری در عربستان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سفر حج یک توفیق بزرگ از طرف خداوند متعال برای شما می باشد پس سعی کنید دراین سفربه دنبال معنویت و کسب معرفت باشید.

دراین همایش زائرین با حضوردر فرودگاه بین المللی بیرجند با مباحث و مقررات فرودگاهی ایران و عربستان آشنا شده و سپس در مزارشهدای باقریه با شبیه سازی جلوه ای ازمیقات شجره ، محرم شده و پس از آن درحسینیه امام رضا (ع) مناسک حج تمتع را بصورت نمادین بجا آوردند.

                                                                                                                                           روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی
محمد نجفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.