پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز آموزشی زائران تهرانی حج تمتع برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی زائران تهرانی حج تمتع برگزار شد

همایش متمرکز زائران تهرانی حج تمتع پیش از ظهر امروز  در سالن 12 هزار نفری استادیوم آزادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در اين همايش كه با حضورجمع كثيري از زائران اعزامي به حج امسال و مسئولين بعثه مقام و معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، برگزار گرديد، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني به تشريح بركات و شرايط سفر معنوي حج پرداخت.

ايشان در بخشي از سخنان خود انس با خدا، آمرزش گناهان، خير دنيا و آخرت، پاداش بهشت و استجابت دعا را از بركات حج مقبول دانسته و اظهار داشت: براي اين كه يك حاجي بتواند از بركات حج بهرمند گردد بايد از آمادگي علمي، روحي و جسماني لازم براي سفر حج برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر تصريح كرد: آمادگي حاجي براي زندگي جمعي، يكي ديگر از شرايط بهره مندي از سفر معنوي حج محسوب مي‌شود.

ايشان در ادامه به به تشريح وضعيت جهان اسلام در شرايط كنوني پرداخت و اظهار داشت: هم اكنون گروهي تندرو به اسم اسلام در كشورهاي سوريه، عراق، يمن، افغانستان و… دست به جنايت مي‌زنند و در صدد ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هستند با توجه به اين موضوع مسلمانان هوشيار باشند.

'ناصر خدرنژاد' معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در این همایش گفت: در اینجا جمع شدیم تا خود را برای سفر نورانی حج آماده کنیم و لازمه داشتن سفری آرام ، داشتن آمادگی روحی و جسمی برای این سفر است.

وی با بیان اینکه 2 میلیون نفر از مسلمانان سراسر جهان در کنگره حج حضور می یابند، افزود: 64 هزار ایرانی در حج حضور دارند که  برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای سفر آنان در نظر گرفته شده است.

خدرنژاد با بیان اینکه برنامه ریزی برای حج امسال از موسم حج گذشته آغاز شده، یادآور شد: در حج گذشته کارگزوه های متعددی برای برنامه ریزی و آسیب شناسی عملیات حج تشکیل گردیده و چاره اندیشی ها و تمهیدات لازم برای بهبود و ارتقای سطح خدمات صورت گرفته است.

معاون حج،  عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از تلاش های جدی در  ارتقای سطح کیفی خدمات مسکن حجاج خبر داد و گفت: در اسکان زائران نمی توانیم برای همه کاروان ها یک درجه هتل که بهترین درجه است را داشته باشیم اما در این میان سعی شده تا آنجا که ممکن است بهترین هتل های مکه و مدینه در گروه های متنوع برای اسکان زائران ایرانی در نظر گرفته شود.

وی در سخنانش با بیان اینکه 4 آشپرخانه متمرکز در مکه و مدینه تهیه و طبخ غذای زائران را به عهده دارند، توضیح داد: در تهیه غذای زائران ایرانی سعی شده بهترین و مرغوب ترین اقلام بکاربرده شود و برنامه غذایی همه هتل ها در مدینه و در مکه یکسان است، البته درصدی غذای رژیمی نیز طبخ و توزیع می گردد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رحمانی مدیر حج و زیارت استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سفر حج فرصتی است که ممکن است تنها یکبار درطول عمر هر کسی نصیب او شود و زائران با کسب آمادگی لازم و حضور مستمر در کلاس های کاروان و دریافت راهنمایی ها و آموزش های لازم و ارتباط با مدیران محترم کاروان ها باید خود را برای این سفر نورانی آماده کنند.

وی از زائران حج خواست با انس با روحانیون کاروان ها راهنمایی ها لازم در خصوص مناسک و احکام حج را از آنان مطالبه نمایند.

در بخش دیگری از این مراسم معاون حراست سازمان توصیه هایی در خصوص مسائل امنیتی در سفر حج را برای زائران بیان کرد و گفت: زائران پیش از اعزام به حج بخش «امنیت در سفر » از کتاب «سفر به سرزمین نور» که در میان زائران کاروان های حج توزیع شده را به دقت مطالعه کنند و در طول سفر و در میقات ها، طواف، مشاعر و هتل ها مراقب باشند سرقت از آنان صورت نگیرد.

وی تأکید کرد زائران در عبور از عرض خیابان ها از محل های عبور عابر پیاده گذر کنند، تا دچار حوادث رانندگی و تصادف نشوند.

معاون حراست سازمان حج اکیدا به زائران توصیه کرد: از حضور در نزاع های خیابانی، تجمعات و ارتباطات غیر ضروری با مسلمانان دیگر کشورها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کشف مواد مخدر در فرودگاه به هر میزان قطعاً موجب ابطال ویزای زائران خواهد شد، توصیه کرد: زائران از به همراه گرفتن بار دیگر زائران  در فرودگاه بدلیل آنکه ممکن است اشیای ممنوعه و یا مواد مخدر در آن جاسازی شده باشد، جداً خودداری کنند بدلیل اینکه عواقب این کار متوجه کسی خواهد بود که بار را به همراه دارد.

این مراسم که همزمان با سالروز شهادت جانگداز امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم شیعیان انجام گرفت، با مدیحه سرایی و ذکر مصیبت آن حضرت همراه بود.

همایش متمرکز آموزشی زائران تهرانی حج تمتع 93، با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی بخشی از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی های حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون محترم فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همراه بود.

در عملیات حج امسال 11 هزار و 90 زائر از استان تهران در قالب 82 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند.

اخبار تکمیلی این مراسم متعاقباً درج خواهد شد.




سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.