پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون حج، عمره و عتبات: در صدد افزایش تعداد معتمرین خواهیم بود.

معاون حج، عمره و عتبات: در صدد افزایش تعداد معتمرین خواهیم بود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص دلیل افزایش قیمت‌ عمره امسال نسبت به عمره سال گذشته گفت:عمره امسال از نظرما، طبق قراردادهایی که با طرف های سعودی در خصوص مسکن، تدارکات و نقل در عربستان داریم نرخ ها نسبت به سال های گذشته تغییری نداشته است. اما زائران عزیز باید بدانند چرا عمره امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته؛ ما اگر به فرض در سال گذشته اتاقی در هتل های مکه و مدینه برای زائران در گروه قیمتی متوسط می گرفتیم یک اتاق را برای سرویس دهی به زائر 200 دلار اجاره می کردیم. امسال هم همان اتاق با قیمت 200 دلار اجاره شده است و شاید کمتر از سال گذشته اجاره شده باشد. اما تفاوت قیمت در این است که در سال گذشته ما این 200 دلار را با ارز مرجع تهیه می کردیم ولی امسال باید با ارز مبادله ای تهیه کنیم. عامل تفاوت قیمت ارز مرجع با مبادله ای، بر افزایش قیمت عمره اثر گذاشته است.

وی افزود: یکی از عوامل افزایش قیمت عمره امسال بلیت هواپیماست که منشا آن هم محاسبه ارز مبادله ای بجای ارز مرجع است. یعنی اگر سال گذشته بابت بلیت هواپیما برای مسیر های دور 480 دلار، به شرکت هواپیمایی سعودی پرداخت می کردیم. امسال همان مبلغ با یک تغییر جزئی پرداخت شده است. تفاوت افزایش نرخ بلیت امسال نسبت به سنوات گذشته دراصل، تفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله ای است. مجموعاً این عوامل باعث افزایش قیمت درگروه های قیمتی بوده است.

در ضمن تمام اقلام تدارکاتی و تغذیه با همان قیمت سال گذشته و با ارز خریداری شده است. بنابر این تفاوت فقط نسبت به سال گذشته نرخ ارز مرجع به مبادله ای است و عمدتاً این امر باعث افزایش قیمت عمره امسال است.

 رضایی در خصوص سهم پروازهای شرکت های هواپیمایی در عمره امسال گفت:  امسال مثل سال گذشته در عمره طبق توافقات مربوطه،50 درصد میزان زائرانی که به کشور عربستان اعزام می شوند. سهم شرکت های هواپیمایی کشور میزبان است. و 50 درصد مابقی سهم توسط شرکت های هواپیمایی ایرانی، ایران ایر و ماهان است که به معتمرین عزیز سرویس دهی مناسب خواهند کرد. 

 وی در خصوص افزایش تعداد معتمرین امسال افزود: ان شاءالله با شروع عملیات اعزام معتمرین با بررسی شرایط و امکانات کشور میزبان از حیث ظرفیت های هتلی و اقامتی و وجود شرکت های فعال و دارای سابقه قابل قبول در ارایه خدمات و امکانات خودمان درصدد افزایش عدد معتمرین خواهیم بود.

 معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص سفرهای درون شهری در مکه و مدینه و تمهیداتی که برای رفاه بیشتر زائران اندیشیده شده است، گفت: حمل نقل درون شهری مکه و مدینه طبق روال سال های پیش انجام خواهد شد. البته امسال برای رفاه و آسایش معتمرین از اتوبوس های مدل بالا که از نظر کیفیت هم بهتر از قبل است استفاده می کنیم و قراداد های آن را با شرکت های سعودی بسته ایم. برای زیارت دوره در مکه مکرمه و مدینه منوره هم از اتوبوس های جدید و باکیفیت  و مدل بالا استفاده خواهیم کرد تا سرویس بهتری را به زائران عزیز ارایه کنیم.

 

 

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.