پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کلاهبرداری با عبارت «شما برنده سفر حج شده اید»!

کلاهبرداری با عبارت «شما برنده سفر حج شده اید»!

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری فردی که طی چندین سال اقدام به کلاهبرداری از 300 نفر به ارزش پنج میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «صفوة الله امام وردی محمدی» گفت: در پی وقوع کلاهبرداری های تلفنی انجام شده از شهروندان از سال 1387 تاکنون، کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان شمالی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مجرمی از دست پلیس در امان نخواهد بود، افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات با تلاش های شبانه روزی و تحقیق و تجسس فراوان در نهایت موفق شدند فردی به هویت «م.ن» اهل یکی از روستاهای شهرستان بجنورد و ساکن فعلی تهران را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی افزود: متهم از سال 1387 اقدام به کلاهبرداری تلفنی در حد وسیع کرده است.

محمدی گفت: متهم به دفاتر اسناد رسمی و پزشکان تماس گرفته و خود را نماینده سازمان حج و زیارت، هلال احمر، ایثارگران سپاه، بنیاد شهید معرفی و اذعان داشته که «شما برنده سفر حج شده اید» سریعا برای واریز وجه به جلوی دستگاه خودپرداز یا بانک های مربوطه مراجعه کنید.

وی اضافه کرد: این کلاهبردار پول را به شماره حساب خود، همسرش، فرزندان، برادرش و دیگر همدستانش در استان های دیگر به عنوان اینکه افراد نامبرده رییس کاروان هستند، واریز می کرد و در این مدت از شماره های متعدد تلفن همراه و دیگر شماره هایی که اعلام داشته، با شهروندان تماس گرفته و پس از کلاهبرداری، اقدام به شکستن سیم کارت ها و گوشی ها می کرده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به شناسایی شماره حساب های متهم افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری از 300 نفر در سراسر کشور به مبلغ پنج میلیارد ریال اعتراف کرده است.

محمدی با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده و با قرار وثیقه آزاد شده است، گفت: وی اکنون با قرار بازداشت موقت از شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد در زندان به سر می برد.

وی با بیان اینکه تحقیقات از متهم همچنان ادامه دارد، افزود: در صورت وجود شاکی و کلاهبرداری با این شگرد، مراتب را به پلیس آگاهی استان خراسان شمالی با شماره تلفن 05842182833 اطلاع دهند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.