پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

طلاکاری گنبد حرم مطهر علوی آغاز شد

طلاکاری گنبد حرم مطهر علوی آغاز شد

جانشین تولیت آستان قدس علوی و رییس کمیسیون ناظر بر این پروژه گفت: آستان مقدس حرم مطهر حضرت امام علی (ع) پروژه طلاکاری اطراف گنبد حرم امام علی (ع) را با بیش از سه هزار قطعه طلای ناب آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج، علی هادی سعید در این باره افزود: «زهیر شربه» پروژه طلا کاری و ترمیم گنبد بارگاه مطهر علوی با نظارت و هزینه شورای آستان آغاز شد که در مرحله اول این پروژه، طلاکاری و نوسازی حلقه پایینی گنبد حرم مطهر انجام می شود.

وی اظهار داشت: پس از اجرای هماهنگی های لازم با سازمان اوقاف عراق پروژه طلاکاری و ترمیم گنبد و مناره های عمارت حرم مطهر آغاز شد. برای این پروژه مقدار طلای مورد نیاز خریداری و تمامی نیازهای ضروری جهت اجرای پروژه تامین گردید.

جانشین تولیت آستان قدس علوی در ادامه گفت: تاکنون بخش های مهمی از کار طلاکاری از قبیل طلاکاری کتیبه گنبد به انجام رسیده و دیواره گنبد جهت نصب قطعات طلاکاری شده آماده شده است.

«علی هادی سعید» افزود: مراحل آماده سازی دیواره گنبد از کف پشت بام حرم مطهر تا کتیبه گنبد انجام شده و تعداد قطعات طلاکاری شده جهت نصب در این مساحت سه هزار و 426 قطعه است و هر قطعه با 8 مثقال طلا زر اندود شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.