پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حذف 25 هتل بی کیفیت از چرخه خدمت رسانی به حجاج

حذف 25 هتل بی کیفیت از چرخه خدمت رسانی به حجاج

رییس سازمان حج و زیارت از حذف 25 هتل مکه و مدینه از چرخه خدمت رسانی به حجاج ایرانی در موسم حج 93 خبر داد که از 14 شهریور ماه جاری آغاز می شود.

ˈسعید اوحدیˈ با بیان اینکه در موسم حج سال گذشته، حجاج ایرانی در 92 هتل و مجموعه اقامت داشتند، افزود: از این تعداد، 25 هتل به دلیل ضعف در خدمات از چرخه خدمت رسانی به حجاج موسم حج 93 حذف شدند.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در حج امسال به جای 25 هتل حذف شده، 15 هتل و مجموعه بزرگ تر با کیفیت بهتر اجاره شد بنابراین حجاج ایرانی در موسم حج امسال در 82 هتل و مجموعه اقامتی، اسکان می یابند.


** حذف یک شرکت حمل و نقل سعودی از چرخه خدمت رسانی به حجاج ایرانی

اوحدی همچنین در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای جابجایی درون و برون شهری زائران ایرانی در موسم حج امسال گفت: در حج امسال برای خدمات حمل و نقل زائران از شش شرکت حمل و نقل سعودی استفاده خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: البته یک شرکت حمل و نقل سعودی به دلیل اینکه سال گذشته خدماتی مناسبی به زائران ایرانی ارایه نکرد از چرخه خدمت رسانی در حج امسال حذف شد.

به گفته اوحدی در تمام قراردادهای حج امسال سعی شده حقوق زائران ایرانی حفظ شود و در همین راستا قراردادها در اختیار مدیران ایرانی مجموعه ها قرار می گیرد تا خدمات به خوبی ارایه شوند.



** استفاده از یک هزار و 150 دستگاه اتوبوس مجهز برای جابجایی زائران

رییس سازمان حج و زیارت گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در حج امسال 450 دستگاه جابجایی بین شهری ( جده به مدینه - مدینه به مکه) 250 دستگاه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه و 450 دستگاه نیز انتقال زائران از مکه به سمت عرفات و منا را بر عهده خواهد داشت.



** استفاده از اتوبوس های ویژه جانبازان

اوحدی اضافه کرد: در حج امسال برای حمل و نقل زائران از اتوبوس های مجهز استفاده خواهد شد و در همین راستا امسال برای نخستین بار اتوبوس های ویژه جانبازان در نظر گرفته شده است.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت در مجموع سعی شده کیفیت خدمات قابل ارایه به زائران ایرانی حج تمتع 93 نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

نخستین گروه زائران ایرانی حج امسال، 14 شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و عملیات اعزام زائران از 19 ایستگاه پروازی انجام می شود.

اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال نیز، ساعت 3:30 دقیقه بامداد 10 شهریور ماه انجام می شود.

50 درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و 25 درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

اعزام زائران مدینه قبل تا 30 شهریور ماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از 25 شهریور ماه شروع و تا شش مهر ماه ادامه خواهد داشت.

50 درصد زائران حج امسال مدینه قبل و 50 درصد نیز مدینه بعد هستند و تمام پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می شود.

در مجموع 190 عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت 64 هزار زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی صورت می گیرد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.