پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری آخرین جلسه هماهنگی کمیته سلامت حج

برگزاری آخرین جلسه هماهنگی کمیته سلامت حج
آخرین جلسه هماهنگی کمیته سلامت مرکز پزشکی حج و زیارت پیش از اعزام به سفر حج سالجاری در دفتر معاون حج و عمره این مرکز برگزار گردید
آخرین جلسه هماهنگی کمیته سلامت  پیش از اعزام زائران ایرانی به سفر حج تمتع در دفتر معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، در آخرین جلسه کمیته سلامت حج که با حضور کلیه اعضای  این کمیته برگزار شد ، کلیه مسائل مرتبط با بهداشت و سلامت زائران در حج بمنظور بررسی نهایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


بر اساس این گزارش، دکتر عادل مقصودی نژاد معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت به مشکلات و مسائل عملیات حج امسال اشاره کرد و گفت : امسال با توجه به کاهش بیست درصدی عوامل اجرایی و کادر بیمارستانی حج فعالیت بخش پزشکی سنگین تر از گذشته خواهد بود و می طلبد پرسنل زحمتکش بیمارستانی و اعضای کمیته سلامت و نیز پزشکان ناظر در حج سالجاری تلاش بیشتری داشته باشند و زمان بیشتری را برای کار و خدمت به زائران خانه خدا اختصاص دهند.

وی همچنین به آموزش های بهداشتی که هر ساله پیش از اعزام زائران به حج و در حین سفر به زائران داده می شود اشاره کرد و گفت : این آموزش ها نقش چشم گیری در پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری ها داشته و موجب کاهش مراجعه زائران به مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در موسم شده است.

وی در خاتمه با بیان اینکه امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط زائران  کمترین میزان مراجعه به پزشکان در حج امسال توسط زائرین صورت بگیرد ، گفت: سلامت زائران زمینه را برای بهره مندی بیشتر آنان از فضای معنوی حج ایجاد خواهد کرد.

 




امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.