پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت:

نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست/ ضرورت رعایت بهداشت فردی توسط زائران

نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست/ ضرورت رعایت بهداشت فردی توسط زائران

معان حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از راه‌اندازی دو بیمارستان برای زائران ایرانی در حج تمتع خبر داد و اظهار کرد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست اما پیشگیری‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایکنا، عادل مقصودی‌نژاد، معان حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به آغاز اعزام گروه‌های راه‌انداز حج از روز 10 شهریور ماه، گفت: با توجه به اینکه اولین گروه زائران ایرانی 14 شهریور ماه به مدینه منوره اعزام می‌شوند، 10 شهریور ماه 40 نفر از همکاران مرکز پزشکی به عنوان گروه راه‌انداز بیمارستان مدینه به این شهر اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 21 شهریور ماه زائران ایرانی وارد مکه می‌شوند، چهار روز قبل از ورود زائران ایرانی به مکه 20 نفر از ایران و 20 نفر از همکاران ما در مدینه وارد شهر مکه می‌شوند تا بیمارستان ایران در مکه را راه‌اندازی کنند.

دکتر مقصودی‌نژاد از برگزاری آخرین جلسه هماهنگی کمیته سلامت حج تمتع در ایران نیز خبر داد و اعلام کرد: تمام دستورالعمل‌های پزشکی حج سال جاری مرور و اقدامات مورد بررسی قرار گرفت.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا نگرانی در خصوص شیوع ابولا در حج تمتع وجود دارد یا خیر، عنوان‌ کرد: تاکنون مشکل خاصی در خصوص ویروس ابولا وجود نداشته و پیشگیری‌های لازم برای عدم ورود زائران کشورهایی که در آنها ابولا شیوع پیدا کرده به عربستان صورت گرفته است اما ما باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم که مهمترین اقدام پیشگیرانه رعایت بهداشت فردی زائران است.


مقصودی‌نژاد تصریح کرد: آموزش‌های و توصیه‌های لازم در خصوص حفظ بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها به زائران ارائه شده است.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.