پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش یکروزه زائران حج تمتع استان قزوین با حضور سرپرست حجاج ایرانی

برگزاری همایش یکروزه زائران حج تمتع استان قزوین با حضور سرپرست حجاج ایرانی
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین: همایش یکروزه و میدانی زائران حج تمتع 93 استان قزوین با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، نمایندگان مجلس استان، تنی چند از مسئولین استانی، زائران، پیشکسوتان حج استان و عوامل حج و زیارت استان به همراه نمایشگاه عکس و کتاب در مصلای شهر قزوین برگزار شد.
در این مراسم ابتدا تمامی زائران با پوشیدن لباس احرام مناسک عمره تمتع را با شور و حال خاصی انجام دادند. سپس در همایشی که بدین منظور در شبستان مصلی برنامه ریزی شده بود شرکت کردند.
پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی و اجرای گروه سرود شکوه حج و مداحی، دکتر رجبی از پزشکان حج سالجاری دقایقی به توضیح مسائل پزشکی و بهداشتی قبل و حین سفر حج، جهت استفاده پربار از این فریضه الهی پرداختند.سرهنگ وندایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دیگر سخنرانان این همایش بود که در خصوص مجازاتهای حمل مواد مخدر در داخل و همچنین کشور عربستان نکاتی را بیان داشت.
امنیت در سفر و رعایت موضوع عفاف و حجاب موضوع دیگر این همایش بود که توسط یزدان پناه مدیرکل سابق سازمان بازرسی استان بیان شد. کلانتری مدیر حج و زیارت استان نیز ضمن خوش آمدگویی به نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و معرفی اجمالی استان قزوین،خصوص فلسفه رفتن به زیارت خانه خدا گفت: ما باید قبل از سفر به این نکات توجه کنیم که اصولاً برای چه به این سفر می رویم؟ چه چیزی باید به دست آوریم؟ آن چیزی که بدست آوردیم را چگونه حفظ کنیم و به دیگران نیز انتقال دهیم.

قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی سخنران پایانی این همایش نیز برکات حج را آمرزیدن گناه، پاداش بهشت از طرف خداوند، عنایت نمودن خیر دنیا و آخرت، استجابت دعا و نورانی نمودن چهره حاجی برشمردند. ایشان با بیان خاطره یکی زائران که به سرطان مبتلا بود و در مسیر مدینه به مکه توسط حضرت رسول اکرم(ص) شفا یافته بودند بیان داشتندزائران باید قدر این فرصتی که خداوند به آنها عطا نموده است را بدانند چون آنجا مکانی است که اگر یک رکعت در مسجدالحرام و مسجدالنبی نماز بخوانیم معادل ده هزار رکعت در جاهای معمولی است. زائران باید اهمیت و فضلیت شهر مدینه و مکه که جایگاه چهارده معصوم(ع) است را دانسته و از تمامی فرصتهای آنجا به درستی بهره ببرند.

هماش یکروزه با صرف ناهار زائران، جلسه اختصاصی بانوان و همچنین جلسات کاروانها راس ساعت 17 به کار خود پایان داد.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.