پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش آموزشی حجاج تمتع سالجاری استان مرکزی برگزار شد

همایش آموزشی حجاج تمتع سالجاری استان مرکزی برگزار شد

همایش آموزشی حج تمتع سالجاری استان مرکزی امروز جمعه هفتم شهریور ماه در محل مصلی بیت المقدس اراک  برگزار گردید .

در ابتدای همایش حجت الاسلام آخوندی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان پیام حج نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به مناسبت هفته حج را قرائت نمود .

دل پاک مدیر حج و زیارت استان نیز طی سخنانی به تشریح امور اجرایی حج پرداخته و توضیحاتی در خصوص مسائل مالی کاروان های حج ، تخفیفات صورت گرفته ، سهمیه کشورمان در اعزام زائر به حج تمتع  وآماری زائرین اعزامی در حج تمتع سالجاری ارائه نمود .

وی در ادامه توصیه هایی در رابطه با امنیت سفر و حضور در حرمین شریفین به خصوص در زمان برگزاری نماز جماعت به زائرین ارائه کرد.

همایش با سخنان حجت الاسلام صابری ادامه پیدا کرد وی ضمن اشاره به ارزش والای سفر حج از زائرین خواست از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را ببرند و توصیه نمود که زائرین با صرفه جویی در هزینه های اضافی سفر آن را در کمک رساندن به کودکان بدون سرپرست یا مبتلا به بیماری های خاص هزینه کنند.

سپس سرهنگ حسنی دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در رابطه با تولید مواد مخدر در کشور های همسایه توضیحاتی ارائه نموده و از زائرین خواست در صورتی که با این مشکل مواجه هستند نسبت به درمان قبل از انجام سفر اقدام نمایند .

در حین برگزاری همایش مسابقه ای با مضمون احکام و مناسک حج برگزار گردید و به 10 نفر از کسانی که پاسخ صحیح را ارائه نمودند جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.

در پایان مناسک حج به صورت نمادین توسط حجت الاسلام آخوندی و همکاری گروهی از زائرین به اجرا درآمد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.