پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین اخبار درباره ایرانیان دربند درعربستان

 آخرین اخبار درباره ایرانیان دربند درعربستان
محمدجواد رسولی محلاتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی درباره آخرین اخبار از دستگیری 21 ایرانی در عربستان، گفت: پیگیری امور زندانیان ایرانی در عربستان سعودی به صورت جدی در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشور و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و نیز سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده بوده و هست.
  سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با تأکید بر اینکه در مورد 21 نفر ایرانی بازداشتی اخیر سفارت یادداشتی رسمی به وزارت خارجه محل ارسال و خواستار دسترسی کنسولی به آنها شده است، گفت: موضوع دستگیری 21 نفر مورد نظر صرفا رسانه ای بوده و تا کنون مقامات ذیریط سعودی در این زمینه مکاتبه رسمی با سفارت نداشته اند.
 وی افزود: هفته گذشته بر اساس پیگیری به عمل آمده کنسول سفارت در شهر دمام ملاقاتی با 15 نفر از زندانیان ایرانی که به صورت غیرمجاز وارد عربستان سعودی شده بودند، داشته است.
محلاتی تأکید کرد: در مورد 21 نفر بازداشتی اخیر نیز سفارت یادداشتی رسمی به وزارت خارجه محل ارسال و خواستار دسترسی کنسولی به آنها شده است.
وی تصریح کرد: البته موضوع دستگیری 21 نفر صرفا رسانه ای بوده و تا کنون مقامات ذیریط سعودی در این زمینه مکاتبه رسمی با سفارت نداشته اند.
رسولی محلاتی همچنین در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون کاهش سهمیه حجاج به ملاقات هفته گذشته خود با بندر بن حجار، وزیر حج عربستان سعودی در جده اشاره کرد و اظهار داشت: در این ملاقات پیرامون برگزاری مراسم حج در سال گذشته و همچنین مراسم عمره امسال و برنامه ریزی برای مراسم حج سال آینده مذاکراتی صورت گرفت.
 سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی از مسئولین کشور عربستان برای همکاری مناسب و همچنین هماهنگی های به عمل آمده میان مقامات دو کشور در زمینه برگزاری حج آرام و همراه با نظم و انضباط تقدیر و تشکر به عمل آورد و برخی از مشکلات و محدودیت های به عمل آمده را مورد بحث و بررسی قرار داد.
 طرح توسعه حرمین شریفین و کاهش سهمیه حج برای کلیه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران ، از جمله محورهای مذاکره محلاتی و وزیر حج عربستان سعودی بود.
 بر اساس این گزارش وزیر حج عربستان سعودی در ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اجرای عملیات طرح توسعه حرمین اظهار داشت: پس از اجرای طرح توسعه که هدف آن افزایش تعداد حجاج و معتمرین از کلیه کشورهای اسلامی است ، طبیعتا سهمیه حجاج ایرانی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
 به گفته محلاتی در این جلسه مقرر شد در سفر ، رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان موضوعات مربوط به عملیات اجرایی مراسم حج و عمره مورد مذاکره و توافق طرفین قرار گیرد.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.