پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عضو هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی کشور: خدمات ویژه سازمان حج و زیارت و شرکت‌شمسا به جانبازان نخاعی، بسیار قابل تقدیر است.

عضو هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی کشور: خدمات ویژه سازمان حج و زیارت و شرکت‌شمسا به جانبازان نخاعی، بسیار قابل تقدیر است.

عضو هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی کشور به "حج نیوز" گفت: حدود 2هزار تن از جانبازان سرافراز کشورمان عضو انجمن جانبازان نخاعی هستند. با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا حدود یکسال است که ما برای زیارت عتبات عالیات عراق کاروان زیارتی می‌فرستیم.

حسین اسرافیلی اعلام کرد: یکسالی است که موضوع حج، عمره و عتبات جانبازان نخاعی را پیگیری می‌کنیم. وقتی شرایط جانبازان را با مسئولین سازمان در میان گذاشتیم، استقبال خوبی نشان دادند و برای رفاه حال این عزیزان در اعزام‌های گروهی به عتبات به استانها دستورالعمل‌های ویژه‌ای فرستادند و قرارشد تا هر کدام از جانبازان در هریک از استانهای کشور که قصد عزیمت به زیارت عتبات عالیات را دارند، به نمایندگی‌های ما در استانها مراجعه نمایند. به لطف خدا، با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا تا کنون در حدود 15 هزار نفر با کاروان جانبازان به عتبات اعزام شده‌اند.

اسرافیلی با اشاره به ایجاد شرایط رفاهی برای جانبازان گرانقدر دفاع مقدس گفت: جانبازان در خصوص محل اسکان و وسیله نقلیه برای اعزام  نگرانی داشتند، اما با همکاری عزیزان، اتوبوس‌هایی برای رفاه ایشان به آسانسور و صندلی‌های خاص مجهز شد ، به شکلی که رضایت کامل جانبازان در سفر به کربلا جلب شد.  

وی افزود: امروز به سازمان آمدیم تا از زحمات دکتر موسوی و همکارانشان و توجه ویژه‌ای که در حج تمتع سالجاری به جانبازان داشتند، تشکر کنیم. امسال دو گروه 40 نفری از جانبازان نخاعی به حج تمتع اعزام شدند. با رسیدگی‌ و سرکشی‌های مکرر و ارائه خدمات ویژه از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، عزیزان جانباز از سفر رضایت کامل داشتند.

محمود غیاثی دیگر عضو انجمن نیز اشاره کرد: هر چند کار را به اسم جانبازان شروع کردیم، ولی لازم است سازمان نگاه ویژه‌ای به افرادی که محدودیت جسمی-حرکتی دارند، داشته باشد و در سفر به حج و عتبات عالیات امکانات رفاهی ویژه‌ای در اسکان و حمل و نقل برای این عزیزان در نظر گرفته‌شود.

اسرافیلی همچنین یادآور شد: ما جانبازان هم با هدفمند سازی سهمیه‌ها که از سوی رئیس محترم سازمان اعلام شده، موافق هستیم، اما اگر سهمیه ای به جانبازان نخاعی تعلق می‌گیرد، به خاطر این نیست که آنها در جبهه و جنگ حضور داشته‌اند چون وظیفه ما بوده ، بلکه با توجه به شرایط جسمانی ماست که ممکن است با ماندن در صف انتظار حال ما وخیم‌تر شود و اختصاص سهمیه به خانواده معزز شهدا با توجه به ایثار و شأن و منزلتی که جامعه و مردم برای این عزیزان قائل هستند.

غیاثی در پایان گقت: ما از سازمان امتیاز ویژه‌ای نمی‌خواهیم. ما به دنبال تساوی خدمات هستیم. ما می‌خواهیم همانگونه که افراد با سلامت جسمانی کامل به راحتی اعزام می‌شوند، با فراهم آمدن شرایط رفاهی ویژه جانبازان و معلولین، ما نیز از این سفر حداکثر بهره معنوی را ببریم که بحمدالله در حال حاضر شرایط مطلوبی را فراهم کرده اند.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.