پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار مدیریت و کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با نماینده مجلس مردم قزوین

دیدار مدیریت و کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با نماینده مجلس مردم قزوین
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین: به مناسبت سومین روز هفته حج صبح شنبه مورخ 8 /93/6 مدیریت و جمعی از مدیران حج و گارگزاران حج و زیارت استان قزوین با محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر نماینده مجلس دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ابتدا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن ارائه گزارش یکساله حج و زیارت استان و مراحل انجام ثبت نام و اعزام و زائرین حج تمتع سالجاری بیان داشت: در سالجاری برای اولین بار در استان همایش یکروزه و میدانی با حضور پرشور تمامی زائران حج که با لباس احرام بصورت نمادین مناسک حج را انجام دادند برگزار شد.
کلانتری زمان اعزام اولین گروه از زائران استان را 16 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: این استان دارای 7 گروه می باشد که از این تعداد 4 گروه مدینه قبل و 3 گروه مدینه بعد که جمعاً 905 زائر بوده که تعداد 33 نفر عوامل خدماتی نیز وظیفه خدمت رسانی به آنها را به عهده دارند.
مدیران حج نیز مشکلات اعزام زائران اعم از ایجاد ترمینال ویژه زائران، ایجاد فروشگاه متمرکز جهت خرید زائران و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ایجاد مکان متمرکز جهت همایشهای استانی و همچنین رایزنی با مجلس و وزارت آموزش و پرورش برای درج مناسک حج و عمره و برکات آن در کتابهای آموزشی جهت نهادینه کردن این فرضه الهی نکاتی را بیان نمودند.
سپس محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته حج، دهه کرامت و همچنین تقدیر از زحمات کلانتری مدیر حج و زیارت استان و پیگیری مشکلات حج و زیارت استان، گفت: خدمت به زائران کار بسیار ارزشمندی است و بنده نیز طرح ایجاد فروشگاه متمرکز حج را که قبلاً توسط مدیر حج و زیارت استان ارائه شده بود جهت بررسی به مرکز پژوهشهای دولت بمنظور به نتیجه رسیدن آن ارائه نموده ام که ان شاا.. با کار تحقیقی و ارزیابی به نتیجه مناسبی برسیم.

همچنین ایشان از پیگیری جهت ایجاد سایت متمرکز آموزشی زائران استان از طریق مراجع ذیصلاح خبر دادند.

 دیدار مدیریت و کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تاکستان

به مناسبت چهارمین روز هفته حج صبح یکشنبه مورخ 93/6/9 مدیریت و جمعی از مدیران حج و گارگزاران حج و زیارت استان قزوین با آیت ا.. اسلامی نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تاکستان در محل دفتر نماینده مجلس خبرگان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ابتدا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن ارائه گزارش یکساله حج و زیارت استان و مراحل انجام ثبت نام و اعزام و زائرین حج تمتع سالجاری گفت: در سالجاری برای اولین بار در استان همایش یکروزه و میدانی با حضور پرشور تمامی زائران حج که با لباس احرام بصورت نمادین مناسک حج را انجام دادند برگزار شد.
نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تاکستان که خود نیز از روحانیون کاروان حج سالجاری می باشد با بیان تاریخ کعبه و مسجدالحرام و حدیثی از امام جعفر صادق(ع) در خصوص قدمت و عظمت کعبه، خدمت به زائران خانه خدا را فرصت مناسبی جهت خودسازی دانسته و بیان داشتند یکی از عوامل درازی طول عمر انسان خدمت در حج است.
ایشان آمرزیده شدن گناهان حاجی و اینکه خداوند گذشته حاجی را با انجام حج مقبول می بخشد را یکی دیگر از برکات حج دانستند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.