پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز آموزشی زائرین کاروان های حج تمتع 93 استان هرمزگان

همایش متمرکز آموزشی زائرین کاروان های  حج تمتع 93 استان هرمزگان

 همایش آموزشی توجیهی زائرین کاروان های حج تمتع 93 استان هرمزگان در روز جمعه مورخ 7 شهریورماه مصادف با دوم ذی القعده با حضور بیش از 440 نفر از  زائرین کاروان ها در محل ساختمان مدیریت حج و زیارت استان هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد .   

در ابتدا امان الله  ماندگاری مدیر حج و زیارت استان هرمزگان به بیان مطالبی درخصوص شرایط و قوانین حاکم بر کشور عربستان ،  بایدها و نبایدها سفر و همچنین به بیان و ارائه گزارش درخصوص نحوه اعزام و حمل بار همراه زائرین  ، مسائل و هماهنگی های انجام شده با ادارات فرودگاهی ،رعایت شئونات اسلامی و حفظ حجاب ،بازار وخرید، صبر و تحمل در این سفر معنوی و به ذکر خاطراتی از سفرهای حج ...پرداختند..

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدعلی معصومی مسئول بعثه مقام معظم رهبری با ذکر حدیثی از امام جعفر صادق (ع)درخصوص آثار و برکات حج و تاثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی مطالبی  را عنوان داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي معصومي لاري مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان هرمزگان نيز در اين همايش به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اجرايي و فرهنگي حوزه نمايندگي ولي فقيه در استان در زمينه آمادگي زائرين حج تمتع و توزيع محصولات فرهنگي توليد شده توسط معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري پرداخت.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه در استان هرمزگان همچنين از برگزاري كلاس‌هاي آموزشي ويژه زائرين حج تمتع شامل 12 جلسه در كاروان و ۱ جلسه متمركز عمومي و ۱ جلسه ويژه خواهران به عنوان مهتمرين برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري ياد كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين معصومي لاري در ادامه ضمن بيان معارف و اسرار حج، تاكيد كرد: تمامي سعي و تلاش مسئولان و دست‌اندركاران اين امر چه در بعثه مقام معظم رهبري و چه در حج و زيارت، ارائه خدمات مناسب و آسودگي خاطر زائران گرانقدر در قبل و زمان سفر است. وي همچنين زائران را به استفاده كامل و مناسب از فضاي معنوي اين سفر پر خير و بركت توصيه كرد.

در پایان نیز پیام جناب حجت الاسلام قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توسط جناب آقای معصومی قرائت شد.
همچنین سرهنگ کشمیری فرماندهی پلیس فرودگاه های استان هرمزگان درخصوص موارد و اشیاء ممنوعه همراه زائرین ، از جمله مجازات های سنگین حاملین مواد مخدر و قرص های ممنوع الورود به کشور عربستان ایراد سخنرانی داشتند .

در ادامه جلسه مسئول حراست حج و زیارت استان به بیان مطالب امنیت در سفر جهت توجیه و آشنایی زائرین با آخرین رویدادهای، آسیب های پیش روی و... پرداخت

سپس احمد مرادی فرماندار شهرستان بندرعباس با حضور در جمع زائرین و ارائه سخنرانی درخصوص نقش حج و جایگاه و برکات آن در جامعه اسلامی مطالبی را عنوان داشت

در پایان مراسم ، حجت الاسلام تقوی  از روحانیون حج و تقوی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به بیان فضیلت عمره و بیان مسائل و احکام و آموزش عملی مناسک حج برای زائرین پرداختند . 

 دیدار جمعی ازعوامل کاروان های حج تمتع استان هرمزگان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس

 

این دیدار که  با حضور جمعی از عوامل اجرایی کاروان های حج تمتع  استان هرمزگان در صبح روز شنبه  8 شهریور مصادف با سوم ذی القعده در محل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه  بندرعباس برگزار شد ، مدیر حج و زیارت استان هرمزگان به ارائه گزارشی از تعداد زائرین و کاروان های اعزامی به حج تمتع سالجاری و ارائه گزارش آماری از تعداد زائرین عمره و عتبات عالیات و جامعه کارگزاران حج و زیارت استان هرمزگان پرداختند.

در ادامه آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با ذکر آیاتی از کلام ا... مجید مرتبط به  موضوع حج ، درخصوص اهمیت این واجب دینی ، قدرشناسی جایگاه خدمتگزاری به زائرین و توصیه به وحدت و ترویج فرهنگ برادری و برابری در ایام حج ، صبر و بردباری در برابر ناملایمات و درخواست های زائرین ، برنامه ریزی دقیق جهت انجام امور فرهنگی و مناسک زائرین ، همکاری عوامل اجرایی کاروان ها با روحانیون و ذکر تاریخچه حج و... بیاناتی ارائه فرمودند.

در پایان نیز لوح تقدیر و هدایایی به تعدادی از روحانیون با سابقه حج و زیارت و مدیران کاروان های پیشکسوت و کارکنان بازنشسته حج و زیارت هرمزگان به دست امام جمعه بندرعباس اهدا شد

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.