پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری

برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری

همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری ، مدیر حج و زیارت استان و نمایندگان بیمه و نیروی انتظامی ، عوامل و روحانیون و مدیران کاروان ها در روز جمعه مورخ 7/6/93 در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار گردید .

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی پیام حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی توسط حجت الاسلام اسماعیلی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان برای زائران حج تمتع امسال قرائت گردید و از زائران خواست در تمام طول سفر این فرامین را به خاطر بسپارند.

سپس آقابزرگی مدیرحج و زیارت استان با بیان عملکرد حج و زیارت استان ، در مورد کاروان های حج، عمره و عتبات گزارشاتی را ارائه کرد. آقابزرگی گفت: شما زائران سفیران جمهوری اسلامی ایران در عربستان هستید و از شما میخواهیم حرکات و رفتار و اخلاق شما موجب سرافرازی و حفظ شان ایران و انقلاب اسلامی باشد. وی از مسئولین خواست در مورد پروازهای مستقیم از شهرکرد به عربستان وهمچنین اختصاص مکانی خاص جهت اعزام زائران پیگیری های لازم را انجام دهند.

در ادامه مرادی معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار ضمن تبریک ولادت کریمه اهل بیت (س) و آرزوی حجی مقبول و سفری خوش برای زائران بیت ا... الحرام چند مورد امنیتی و سیاسی که باید در طول سفر مورد توجه زائران قرار گیرد را ذکر کرده و اظهار داشت: پس از خروج از کشور باید قوانین کشور میزبان مورد توجه باشد و به خوبی رعایت شود

وی از زائران خواست در جهت خودباوری و استقلال جمهوری اسلامی ایران ، خرید آنها فقط از اجناس داخلی باشد . مرادی گفت: پیگیری ها در خصوص انجام پروازهای  عربستان از شهرکرد در حال انجام است و از زائران خواست در لحظات روحانی حج تمتع خدمت گذاران جمهوری اسلامی ایران را از دعای خود محروم نگردانند.

پس از آن سرگرد ریاحی نماینده نیروی انتظامی و نماینده اداره بیمه ایران نکاتی را درخصوص سفر زائران بیان نمود. سخنران آخر جلسه حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مطالبی را برای زائران بیان نمودند و اظهار داشتند در این سفر فقط باید خداوند را در نظر بگیرید و این سفر باید مهر خدایی بخورد باید برای این سفر برنامه کامل و جامعی داشته باشیم تا از لحظه لحظه آن حداکثر استفاده را ببریم. در دل خود کینه ی کسی را نداشته باشید. وی ادامه داد در جمهوری اسلامی ایران آموزش حاجیان از اهمیت بالایی برخوردار است در پایان ایشان اظهار داشتند زائران از صرف هزینه های بیهوده پرهیز کنند و ایتام و نیازمندان را مد نظر داشته باشند.

در پایان همایش آموزش زائران به صورت عملی توسط یکی از روحانوین کاروان ها انجام پذیرفت.

 

 تجدید بیعت کارگزاران حج  و زیارت استان چهارمحال و بختیاری با شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس به مناسبت هفته حج

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان در این مراسم که با حضور روسای ادارات، کارکنان و کارگزاران حج و زیارت بر مزار شهدای گمنام در تپه نور الشهدا شهرکرد برگزار شد شرکت کنندگان در این مراسم روحانی  ضمن قرائت زیارت عاشورا و گل باران مزار مطهر شهدا بار دیگر با آرمان های والای شهیدان و امام راحل تجدید میثاق نمودند. 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.