پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج از اقدامات صورت گرفته در فرودگاه امام(ره) برای میزبانی از حجاج تقدیر کرد

رئیس سازمان حج از اقدامات صورت گرفته در فرودگاه امام(ره) برای میزبانی از حجاج تقدیر کرد

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم افتتاحیه سالن حجاج فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) که با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی انجام گرفت، از تلاش های صورت گرفته در آماده سازی فرودگاه امام خمینی(ره) برای میزبانی از حجاج، تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ‘سعید اوحدی’ پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سالن حجاج فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن تقدیر از اقدامات سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه ها و فرودگاه بین المللی حضرت امام(ره) در آماده سازی این فرودگاه برای خدمات رسانی به زائران بیت الله الحرام، گفت: تغییراتی که در فرودگاه بین المللی فرودگاه امام خمینی(ره) طی یک ماه گذشته اتفاق افتاده، جز با اعتقاد قلبی به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «عزم ملی و مدیریت جهادی» محقق نمیشد.

رئیس سازمان حج و زیارت تقارن هفته حج و هفته دولت بعد از 32 سال را به فال نیک گرفت و افزود: آنچه در فرودگاه امام(ره) شاهد هستیم تجلی تلاش عزیزان در دولت و به برکت سفر معنوی حج اتفاق افتاده است.

وی ضمن بیان حدیثی از مولای متقیان، بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای سفر حج تأکید کرد و گفت: باید مسیری را که قرار است طی کنیم ، به دقت ارزیابی کنیم و برنامه ریزی دراز مدت برای آن داشته باشیم و آمادگی لازم را کسب کنیم.

اوحدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: هر یک از پدیده های خلقت دارای ظاهر و باطنی است ، حج در ظاهر یک سفر است، اما در باطن بزرگترین ضیافت عالم خلقت است که در حرم شریف نبوی(ص) و بیت الله الحرام به نمایش گزارده می شود.

وی در این باره ادامه داد: یازده ماه خداوند می فرماید "ادعونی استجب لکم" ، مرا صدا کنید تا شما را استجابت کنم و در حج خداوند بهترین بندگان خود را به ضیافت الهی دعوت کرده و آنها باید به خدای خود لبیک بگویند و توفیق خدمت و میزبانی در این ضیافت عظیم الهی نصیب ما شده است.

وی حج را نماد کارآمدی نظام دانست و گفت: حج از شئونات ولایت است و هیچ حجی بدون حضور سرپرست حجاج و امیر الحاج برگزار نمی شود، چنانچه در زمان ائمه(ع) نیز هنگامی که آن بزرگواران در حج حضور نداشتند، نماینده ای را از طرف خود به عنوان امیرالحاج منصوب می کردند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حج را نشانه اقتدار معنوی خواند و ادامه داد: امروز دنیای استکبار تمام امکانات خود را بسیج کرده تا صدای جمهوری اسلامی و ملت ایران به گوش دنیا نرسد و  حج فرصتی است تا زائران ایرانی به عنوان سفیران معنوی نظام  پیام خود را به جهانیان برسانند.

وی به اهمیت جایگاه فرودگاه های کشور در عملیات حج اشاره کرد و اظهار داشت: فرودگاه ها دروازه ورود حجاج به میهمانی بزرگ حج هستند و کتاب زیبا و معنوی حج در فرودگاه ها گشوده شده و بسته می شود و کیفیت خدماتی که به زائران در آغاز و پایان سفر در فرودگاه ها به زائران ارائه می شود، از آنجایی که در اذهان زائران ماندگار خواهد شد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به کلام  رهبر معظم انقلاب که فرمودند هنگامی که آخرین زائر حج پایش را از پلکان هواپیما پایین می گذارد، من در وجودم احساس آرامش می کنم، تأکید کرد: در این توفیق بزرگی که نصیب ما شده، تلاش کنیم تا زمانی که آخرین زائری حج به کشور باز می گردد، رضایت دل رهبری را جلب نماییم.

وی در پایان گفت: آنچه در فرودگاه امام خمینی(ره) اتفاق افتاده، در کمترین زمان ممکن فراهم شده است و هر کار جدیدی که انجام می شود، مشکلات و نواقصی به همراه دارد لذا اگر کمبودی وجود داشت لازم است، بی تفاوت از کنار آن عبور نکنیم و با توجه به فرصت یکماهه ای که برای پروازهای برگشت حجاج وجود دارد، آسیب ها و کاستی های احتمالی را چاره اندیشی و مرتفع نماییم.

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.