پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ديدار کارکنان و كارگزاران حج و زيارت گیلان با استاندار و نماینده ولی فقیه

ديدار کارکنان و كارگزاران حج و زيارت گیلان با استاندار و نماینده ولی فقیه
بمناسبت هفته حج، کارکنان و كارگزاران حج و زيارت استان گیلان روز گذشته مورخ 93/06/09 با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت و استاندار گیلان، دیدار کردند.
در این دیدارها، مديرحج و زيارت گيلان در سخنانی با تبریک هفته حج و گرامیداشت هفته دولت در گزارشی، از اعزام 617 زائر و عوامل حج تمتع گيلان از دوم و سوم مهرماه به سرزمين وحی خبر داد و گفت : اين زائران در قالب 5 كاروان اعزام مي شوند و پس از يك ماه ميهماني در خانه ي خدا و مدينه ي منوره، دوم و سوم آبان ماه به استان باز مي گردند .
حسن يگانه همچنين با بيان اينكه 3 هزار و 966 زائر گيلاني در 3 ماه نخست امسال به عتبات عاليات اعزام شده اند، اضافه كرد : امسال 15 هزار و 271 زاير در قالب 106 كاروان حج عمره از گيلان به مكه عزيمت كرده اند .
مدير حج و زيارت استان همچنین از آغاز پرواز مستقيم رشت- نجف از مهرماه خبر داد و گفت:
اين پروازهوايي هفته اي يكبار از رشت به نجف و برعكس انجام مي شود تا روند سفرهاي زايران از گيلان به عتبات از نظر كيفي و امنيتي ارتقاء يابد .
حجت الاسلام والمسلمين شفيعي مسئول بعثه ي مقام معظم رهبري درحج و زیارت گیلان نیز در سخنانی از آمادگی 400 روحاني گیلانی براي همراهي با كاروان هاي زيارتي سراسر استان به سرزمين وحي و عتبات عاليات خبرداد و افزود: براي تمامي كاروان هاي زيارتي استان از روحانيون گيلان بهره مي گيريم .
استاندار گيلان دراین ديدار با اشاره به در پيش بودن اعزام زائران حج تمتع استان ،برضرورت ارايه ي آموزش هاي نظري و عملي به زائران تأكيد كرد و افزود : آگاهي هرچه بيشتر زائران از آداب و مناسك حج نقش مؤثري در ارتقاء كيفي اين سفر معنوي دارد .
وي افزود: نوع برخورد زائران در اين سفرها در نشان دادن چهره زيباي كشورمان بسيار مهم است.
استاندار گيلان با بيان اينكه زائران كشورمان بايد حاملان پيام ارزشهاي ديني ما باشند، گفت: با ديپلماسي دولت تدبير و اميد بخشي از بدبيني هاي كاذب و بزرگنمايي ودروغ هاي دشمنان جمهوري اسلامي ايران عليه كشورمان برملا شده است و هم اكنون شرايط بهتري نسبت به گذشته در عرصه جهاني براي ايران وجود دارد ونوع رفتار مردم در خارج از كشور به اين سياست خارجي فعال كمك ميكند.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در دیدار جداگانه با مدير و كارگزاران حج و زيارت استان گیلان، بر ضرورت هر چه بیشتر پرداختن به مفهوم واقعی و معنوی حج برای زائران تاکید داشت .
آیت الله قربانی افزود: با توجه به شرایط خاص و ویژه ای که برای جهان اسلام و افراطی گری گروههای تروریستی همچون داعش که بنام اسلام، خشونت را ترویج می کنند، رسالت کارگزاران، مدیران و روحانیون حج، عمره و عتبات را حساس خواند.

محمد گرانمایه امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.