پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی : دست اندرکاران امور برنامه ریزی و اجرا و نظارت، توسل، توکل و تضرع را پیشه و سر لوحه کار خود قرار دهند

 دکتر موسوی : دست اندرکاران امور برنامه ریزی و اجرا و نظارت، توسل، توکل و تضرع را پیشه و سر لوحه کار خود قرار دهند

امروز چهارشنبه 27 دیماه همزمان با انتقال اولین گروه زائران اعزامی عمره سال جاری ریاست سازمان حج و زیارت در شانزدهمین نشست شورای عالی مدیریت سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از تلاشهای بی وقفه همکاران وهماهنگی شایسته ارگانهای ذیربط در ایران و عربستان، تعجیل در برخاستن نخستین پرواز را نشانه و طلیعه خوبی دانستند و از خداوند متعال خواستند همین روند تا پایان عملیات ادامه داشته باشد .

 دکتر موسوی متذکر شدند عزیزان دست اندرکار امور برنامه ریزی و اجرا و نظارت بر عملیات عمره در همه حال بایستی آمادگی ها را همچنان حفظ و هماهنگی و انسجام موجود را تقویت نمایند و علاوه بر بکار بستن عقل، علم،درایت و تدبیر که لازمه مدیریت است ، توسل و توکل و تضرع را پیشه و سر لوحه کارخود قرار دهند و تنها از ذات حضرتش استمداد و استعانت جویند و برکت توفیق را از آن درگاه طلب کنند و از او بخواهند که میهمانان خانه اش را در کنف حمایت و عنایت خود و اولیا و معصومین ( ع ) نگاه دارد و زائرانش را سالم و با دستی پر و زیارت مقبول و بدون هر گونه مشکل به میهن اسلامی و خانواده عزیزشان باز گرداند.

رئیس سازمان حج و زیارت هماهنگی های اولیه با سفارت عربستان  را در زمینه صدور روادید سفر عمره مطلوب و قابل قبول توصیف کرد و خواستار تداوم این روند تا انتهای عملیات گردید.

 در ادامه این جلسه حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان گفت: اولین گروه زائران ایرانی عمره مفرده، بامداد چهارشنبه 27 دیماه 91 عازم سرزمین وحی شدند.

سرخوش افزود: پرواز 2867  با 293 نفر زائر  50 دقیقه بامداد، حامل زائران تهرانی بود که با دو کاروان زیارتی این استان عازم مدینه منوره شدند.

سرخوش در ادامه گفت: خوشبختانه اولین پرواز بدون تأخیر و 15 دقیقه نیز زودتر ازموعد مقرر انجام شد.

 به گفته وی رئیس دفتر نمایندگی در عربستان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران به استقبال زائران ورودی مدینه منوره شتافتند .

درادامه این جلسه نسبت به تعیین روش تبدیل فیش های عمره بانک قدیمی و هماهنگی های لازم با بانک ملی تصمیم گیری بعمل آمد . همچنین شیوه های استفاده بهتر متقاضیان در نوبت سفر عمره و حج از سپرده های آنان و اخذ تسهیلات و ارزش افزوده متناسب با آن و خریدیا اجاره هواپیما جهت انتقال زوار و مسکن معتمرین بحث و تبادل نظر گردید.

درادامه فتاحی، مدیر حج و زیارت ایلام به ارائه گزارش سفر زائرین به کربلا در ایام اربعین از مرز مهران پرداخت و گفت: با تمهیدات پیش بینی شده از سوی سازمان حج وزیارت و تلاشهای همکاران حج و زیارت استان در پایانه مرزی مهران پذیرای بیش از هفتاد هزار تن از عاشقان زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین حسینی بودیم.

فتاحی گفت: بحمدا.. عملکرد همکاران در مرز مهران به گونه ای بود که استاندار محترم ایلام وهمچنین فرماندار محترم شهرستان مهران در شورای اداری و تامین شهرستان از زحمات سازمان تقدیر و تشکر نمودند.

وی افزود: در طول ده روز اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین، برای تسهیل تردد زائران، تمهیداتی اندیشیده شد تا پایانه مرزی مهران و عراق، اداره گذرنامه،پایانه، بانک ملی، هلال احمر،هنگ مرزی و نیروی انتظامی بصورت شبانه روزی فعال باشند.

فتاحی در ادامه گفت: در طول این مدت تمامی بخش های خدماتی-بهداشتی شهرستان مهران از جمله رستورانها، غذاخوری ها، هتلها و مسافرخانه، زائرسراها و ...برای تامین رفاه زائراان بطور شبانه روزی فعال بودند و وضعیت امنیتی شهرستان بطور کامل رصد می شد.

مدیرحج و زیارت ایلام با اشاره به اینکه شهرستان مهران تنها قریب به ده هزار نفر جمعیت دارد، افزود: باید تمهیداتی برای حضور هفتاد هزارنفر در شهرستان می اندیشیدیم که شرائط را بگونه ای مهیا کردیم تا جمعیت کثیر عاشقان حسینی، درحسینیه ها، امامزاده ها،مساجد و دیگر جاهایی که امکان داشت، اسکان داده شوند.

فتاحی خاطر نشان کرد: برای رفاه حال زائران با تعزیرات حکومتی استان در جلسه ای توافق کردیم تا با نظارت بر قیمتها، از تخلف و گران کردن قیمتها در این ایام جلوگیری بعمل آورند.

وی گفت: با همکاری شرکت شمسا زائران انفرادی را کاروان بندی کردیم و پکیج امنیت، هلال احمر، بیمه و حمل و نقل را برای ایشان ساماندهی نمودیم و در خصوص اعزام این زائران با طرف عراقی در آن سوی مرز رایزنی داشتیم.

فتاحی در خصوص صدور روادید در مرز مهران گفت: امسال برای اولین بار در این ایام حدودبیست هزار روادید در مرز صادر شد و با طرف عراقی مذاکره کردیم تا برای کسانی که تامهران آمدند و ویزا ندارند، ویزای اضطراری صادر نمایند.

وی همچنین اشاره کرد: تعداد هفتاد هزار تن از زائران از پایانه مرزی مهران به عراق اعزام شدند ولی بسیاری از کسانی که از مرز شلمچه و چزابه به زیارت عتبات عالیات رفته بودند، از مرز مهران به کشوربازگشتند و در بازگشت شاهد حضور جمعیتی در حدود صد هزار نفر در شهرستان مهران بودیم.

وی در خاتمه درخصوص اندیشیدن تمهیداتی برای بازگشت زوارحسینی اعلام کرد: با هماهنگی با اداره کل پایانه های کشور، چهارصد دستگاه اتوبوس در مرز مهران آماده کردیم تا زائران با حداکثر رضایت و کمترین معطلی به شهرها و استانهای کشور بازگردانده شوند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.