پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش مدیران و کارگزاران زیارتی استان یزد با حضور ریاست سازمان حج و زیارت برگزار شد.

همایش مدیران و کارگزاران زیارتی استان یزد با حضور ریاست سازمان حج و زیارت برگزار شد.

همایش مدیران و کارگزاران زیارتی استان یزد ساعت 10 صبح پنجشنبه 28/10/91 در محل سالن همایشهای هلال احمر این استان با حضور ریاست سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شریفی سرپرست حج و زیارت استان یزد، ضمن خیر مقدم به ریاست سازمان و سرپرست اداره کل فنی و امور کارگزاران استان، گزارشی از عملکردحج و زیارت استان ارائه کرد.

شریفی با اشاره به توانمندیهای مدیران یزدی، بکارگیری ایشان در اداره هتلهای عمره، آشپزخانه های مرکزی و ستادها را از رئیس سازمان خواستار شد.

سرپرست حج و زیارت یزد، در ادامه با توجه به قول همکاری مسئولان استان، راه اندازی سایت اداری، مرکز آموزش کارگزاران و انجام عملیات ساختمانی اردوگاه آموزش زائران استان یزد را پیگیری کرد.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه تخصصی حج و رفع شبهات در مرکز آموزش علمی و کاربردی و برپایی بازارچه سوغات در حج تمتع سالجاری به عنوان اقدامات مفید صورت گرفته در استان نام برد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین میر رحیمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در این استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور ریاست محترم سازمان، با اشاره به استفاده از استادان برجسته در مرکز آموزش، آموزش زائران، کارگزاران و روحانیون استان را مثبت ارزیابی کرد.

فلاح زاده استاندار یزد دیگر سخنران این مراسم، با قدرانی از حضور دکتر موسوی در استان، در خصوص مسائل مختلف ازجمله ساختمان اداري در حال ساخت و زمين اختصاصي واقع در جاده تفت جهت ايجاد يک مجموعه چند منظوره همانند گذشته قول مساعد داد و آمادگی استانداری را برای تحقق اهداف پیشروی سازمان حج و زیارت اعلام کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، کار کردن برای خدا را ملاک موفقیت در امور برشمرد و گفت:

حج گذشته علی رغم وجود تمامی محدودیتها و موانع به سبب برنامه ریزی و تدبیر مناسب به عنوان روانترین و بهترین حج این سالها بود. ثمره تلاش بنده و همکارانم رضایت خداوند، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و مردم  است که برای ما کافی است.

وی همچنین در خصوص عمره سالجاری اظهار داشت: برای عمره پیش رو هیچ محدودیتی نداریم و هرچه امکانات اجازه دهد، زائر اعزام خواهیم کرد.

ریاست سازمان افزایش قیمت عمره امسال را متاثر از نرخ ارز دانست و اعلام کرد: برخی هزینه ها  حتی نسبت به سال قبل کاهش یافته است. به عنوان مثال در عربستان برخی هتلها را با قیمتهای کمتری نسبت به سال گذشته اجاره کرده ایم و یا این کاهش در سایر هزینه ها از جمله هزینه بلیط سفر هم وجود داشته است.

دکتر موسوی  با اعلام اینکه هدفمندی سهمیه ها در دستور کار سازمان است، اعلام کرد: من برای خدمت به مردم و دفاع از حقوق ایشان به سازمان آمده ام. چگونه به بعضی سهمیه بدهیم، در حالی که 6 میلیون نفر در نوبت اعزام عمره بسر می برند؟!

مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم روانسازی زیارت عتبات عالیات تأکید کرد و گفت: کارگزاران استان با هماهنگی مدیران دفاتر حج و زیارت استانها بایستی فعالیت بیشتری سفرهای عتبات داشته باشند و با تأمین حمل و نقل، تغذیه، بهداشت و امنیت سفر به این حوزه ورود پیدا کنند و سازمان نیز به آنها کمک خواهد کرد تا رضایت بیشتر مردم جلب شود.

مشاور رییس جمهور در این دیدار تاسیس بانک حج و هواپیمایی حج  را از دیگر برنامه های پیش روی سازمان عنوان کرد.

در این سفر همچنین دکتر موسوی با حضور در جمع کارکنان حج و زیارت استان ایشان را به کار کردن برای رضای خدا و داشتن طرح نو در مسئولیتی که بر عهده دارند، توصیه کرد.

گفتنی است در این دیدار رياست سازمان حج وزيارت درمراسمي که به مناسبت سالگرد شهادت آقاي احمدي روشن از دانشمندان هسته اي کشور درمسجد روضه محمديه يزد برگزار شده بود، شرکت نمودند.  

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.